Varje morgon...nästan

Min morgonrutin som jag försöker hålla, det går inte alltid men jag försöker påminna mej kvällen innan...
 
Jag kokar vatten och häller i ett glas med pressad ekologisk citron (citronskivor med skal är mest för bilderna...) sedan låter jag glaset stå framme under natten för att intas direkt då jag kliver upp morgonen därpå!
 
Idag blir det hälsotips på bloggen igen!
Detta med ett glas citronvatten på morgonen har verkligen många fördelar och jag försöker verkligen få min dagliga dos ;) Några av fördelarna är tex att:
 
Citronvattnet ökar ditt immunförsvar eftersom det innehåller så mycket C-vitamin men även kalium som stimulerar hjärnan och hjälper till att kontrollera blodtrycket.
Citronvattnet balanserar ditt pHvärde i kroppen eftersom citronen är ett av de mest alkaliska livsmedlen. Citron basar (basisk) kroppen vilket är mycket bra för om kroppen är för sur är det b l a svårare att bygga muskler och gå ner i vikt.
Det underlättar även matsmältningen då det hjälper till att rensa ur och uppmuntra levern att producera galla som krävs just för matsmältningen
Citronen bidrar till att minska rynkor och blemmor. Det rensar gifter från blodet, som då hjälper huden att hålla sig fräsch
Prova gärna detta enkla men hälsosamma tips!
 
Igår umgicks jag med Carola och vi slog till på en middag precis i vår smak nämligen surströmming!! Hjälp vad gott det är och särskilt första gången man äter på "säsongen" :)
Vi satt ute och solen behagade lysa på oss hela middagen, så härligt!
 
//PIllan
 
 


Älskar ju dina tips ;) slängde våra micropopcorn här om dagen ;)kram

Svar: Bra Petra! Spring och köp vanliga popcorn, så mycket godare ;)
Kram
Pernilla/Pillan

Älskar din blogg o framför allt dina recept o tips om nyttiga livet!! Du inspirerar =)

Svar: Tack vad glad jag blir! Precis detta är ett av mina mål med bloggen att inspirera till hälsa...och lite annat ;)
Kram
Pernilla/Pillan

mmm Det kanske man skulle prova.
Hoppas du haft en toppen helg. Kramiz G

Det där borde jag göra! Så enkelt men så bra för kropp och hälsa. Men det är det där med att komma ihåg det.. Ska försöka iaf:)
Tack för din hälsning när Elsa kom, vi njuter för fullt av henne:)

Kram fredrika

Bra grej, kör samma med ingefära:)

Härliga tips du delar med dig! Har du något för sura uppstöningar under graviditeten? ;) kram

Försöker också dricka citronvatten varje morgon men inte blivit rutin än, jobbar på det. Kramisar Tina

Min mamma brukade också göra så tills hennes tandhygienist starkt avrådde henne från det då det ska vara väldigt dåligt för tänderna, ska tydligen fräta fint, tänkte jag bara skulle tipsa om det!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se