Tips på fruktiga bubblor!

 
 
 

Gillar ni passionsfrukt...? I så fall kommer ett riktigt hett tips på gott sommarbubbel, NVY!
Ett mousserande vin som du först "skakar" lite lätt innan du öppnar med en otroligt doft och smak av just passionsfrukt, ja till och med färgen ser ni...
Alcoholhalten är 8,5% så det är ingen starkdricka utan jag tycker det passar som ett litet mys-prat-vin eller kanske som en välkomstdrink !
Men som sagt det är en väldigt tydlig smak så om man inte gillar passionsfrukt bör man nog undvika detta vin helt...
 
 
 
God morgon lördag
 
Jag har smugit upp före lilla familjen och ska snart få mej en kopp kaffe! Vet inte om min kropp och knopp redan börjar bana in sig på arbetstider igen för jag har vaknat riktigt tidigt ett par dagar i rad nu...
 
Idag ska vi ta bilen och styra kosan mot Jämtland och Östersund där Storsjöyran pågår för fullt!
Vi tänkte ta en familjedag med god mat, strosa runt och känna feststämningen, åka lite karusell för Nikki och träffa Filippa en stund. Filippa är där med kompisar för att se en rad med artister.
Hennes pappa är också i stan för jag släpper henne inte helt själv på en sådan stor festival...! Även om hon inte hänger med honom så finns han i alla fall i närheten om något händer...
Jag har i princip vuxit upp med Storsjöyran alla somrar från tonåren upp i vuxen ålder. Det är ju en av alla festivaler i Sverige som funnits allra längst och faktiskt fortfarande fungerar...!
Men de senaste åren har jag bara gjort något kortare "gästspel"... det är inte som förr då man partajade to-sön!?
 
Nu coffe-tajm //PIllan


Så gott de lät! Får testa om ett tag :)

Ser sommarfriskt och gott ut! Här vaknade jag oxå tidigt idag men jag vet att på måndag när jag ska upp så¨kommer jag vara jättetrött... Ha det bra i Östersund, kram Suss

jag gillar fruktigt så de där skulle nog jag gilla!

Den där måste jag köpa! Älskar passionsfrukt och bubbel är ju inte heller helt fel. Ha en fortsatt fin sommar//Carola





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se