Yran - "Bomb"

 
 
Mina två ♥ myser en stund mellan karusellåkning på tivolit. Dock inget åkande för A som skyr allt vad snurra runt heter ;)
 
 
 
Nikki en aning skeptisk till vad som komma skall....
 
 
... men sedan blev det lajbans med denna attraktion! Tror hon hoppade i typ en kvart...! Selen hjälper till att få fart från en studsmatta så hon flög nästan upp till månen enligt henne själv ;)
 
 
Delar av glada gänget tar igen sig en stund men notera Nikkis uttråkade min :)
A är inte alls speciellt förtjust i sådana här tillställningar då det är packat med folk så därför "lurade" han oss lite avsides för en stund...
 
 
Lunchtajm på "Stråket" där vi hade fint bord med utsikt över Storsjön. Stråket är själva restaurangdelen av Storsjöyran och är belägen just vid Storsjöns strand. Mycket bra resturanger finns representerade med absolut OK mat. Vill man istället köra på Langos-stuket så finns det en uppsjö sådana matstånd uppställda lite varstans på området utanför själva stråket.
 
 
Pizza for the Girls!
 
 
Jag och storan roar oss i värmen på Yran
 
 
Ser man på sprang vi inte på självaste Ewert Ljusberg, Jämtlands president minsann!
För intresseklubben kan jag dessutom tala om att han och undertecknad (moi) är släkt, dock inte i rakt nedstigande led.... men även lite släkt med en president är inte fy skam ;)
 
 
Fillan och Matilda mumsade på smaksatt is.... alltså inte slush utan mer i fast form! Det gäller bara att vara påhittig så kan man nästan sälja vad som helst...!
 
 
Ja idag bildbombar jag er verkligen, men en trevlig dag måste såklart visas upp! Vi mötte upp Filippa, hennes pappa, Carola, Matilda och Pär för umgänge på Jämtländs mark.
God mat, sol och många skratt... det känns som den här sommaren har bestått mycket av dessa tre ingredienser och det är ju bara så fantastsikt!!
Tjejerna vittnade om en superb fredagskväll och natt och såg fram emot ännu en kväll med flera favorit-artister från scenerna ! Vi hann såklart även med lite shopping och jag gjorde ett riktigt fynd för halva rea-priset, gillas!! Men det får ni se en annan för dag nu kör vi söndag= sista semesterdagen!
 
//PIllan
 
 
 
 


Jättefin bild på dej o 'storan'!

Har aldrig sett sådan is förr utan bara slush som jag inte gillar. Kanske is kan vara något istället. Mycket fint att titta på i alla fall!

Vilken toppen dag!
Men oj,smaksatt is...
Var de gott?

Svar: Jo men det var väl rätt så gott, fick smaka på kokos som ju är min favoritsmak ;)
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se