Ett tips som kan ge obehag....

 
 
 
God morgon söndag
 
Kanske sista dagen på ett tag som man kan njuta altanhäng och varma solstrålar... Ja tittar man på väderprognosen så verkar kylan komma tillbaka och så ser det ut kommande dagar.
Efter avklarad arbetsdag hoppas jag att några strålar finns kvar så jag får sitta och insupa den härliga värmen nån timma i alla fall!
 
Jag ska även träna styrka idag. Har inte rört kroppen annat än på golfbanan de senaste dagarna och är därför riktigt sugen på en rejäl genomkörare :)
När det är så varmt som det varit känns kroppen liksom tyngre och segare och det var skönt med en brejk!
Men nu ropar den för fullt på att bli riktigt slutkört, OK jag är på :)
 
 
 
Min smoothie idag består av både frusna och färska jordgubbar, en halv banan, 1 msk vaniljprotein och mandelmjölk! Slurp, Slut....
 
 
 
Hörrni här kommer mitt tips.....
I solstolen då jag är ensam (alltså ingen 5-åring som pockar på uppmärksamhet i närheten) vill jag gärna läsa eller lyssna på nåt.
Senast valde jag P3 Dokumentär och fann en ny serie om mordet på Therese Rojo eller Sturebymordet som det kom att kallas.
Jag minns detta så väl men det är tydligen redan 6 år sedan.
Började lyssna på första delen och var såklart fast.... Det är 5 avsnitt på ca 20 minuter/del
 
Man får höra vännerna, polisen, ambulanspersonal, journalister. Allt från festkvällen då mordet skedde fram till förhör och rättegång
Jag blev väldigt berörd och med en olustig känsla då dessa ungdomar var ganska precis i samma skede av livet som Filippa är just nu.
De skulle strax sluta nionde klass och hade en bal att se fram emot då det ofattbara inträffade....
 
Jag fick även Filippa att lyssna efter mej och hon hade svårt att släppa detta och ville gärna diskutera och analysera fallet.
Väldigt bra för det antar jag var en av anledningarna till att denna dokumentär gjordes. Att både vuxna och barn/ungdomar ska försöka förstå och tillsammans prata om det...
Så otroligt svag och påverkbar människan kan vara och speciellt när man är tonåring.
Minns ni hur hela världen kunde stå och falla med en enda person... för att veckan därpå vara top notch igen!
 
 
 
 
 
Ladda ner SR appen på din mobil, finns så mycket bra att lyssna på i sommar!
Annars kan du gå in här för att lyssna
 
 
//PIllan


Åh det där MÅSTE jag kolla in! TACK för tipset!!

Hoppas du får en härlig dag!
KRAM

Har lyssnat på hela serien nu - TACK för tipset...Riktigt bra, läskigt, hemskt och gripande...var tvungen att sträcklyssna alla avsnitt!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se