Fredagsbabbel....

 
 
En av mina snabba favoriter sommartid, grekisk sallad med stekt kyckling i bitar och en stor klick tzatsiki! Mycket vitlök så ingen undgår vad man ätit ... ;)
 
 
 
Jahapp då var det fredag fast dagarna spelar ju mindre roll nu när semestern är här! Men fredag är liksom alltid fredag och ett extra rosa mys-skimmer lägger sig över mej :)
Kanske den här dagen till och med kan bjuda på en stund i solstolen...?! Just nu ganska kallt men om solen får stanna så ska jag nog kunna hitta en plats i lä och njuta lite.
 
I går kväll hängde jag på Filippa och körde Coopers test...! Hade lovat vi d nåt svagt ögonblick.
Vid det här laget vet ni säkert att jag inte är någon vidare löpare..... och efter tre varv var jag redo att ge upp. Fick liksom inte upp värmen (körde på utan uppvärmning) och andningen kändes inte helt OK...
Men jag tuggade på och fixade det hela på en tid av..... 15.... har löparkompisar som förmodligen sprungit om mej baklänges!
Men hey man kan inte va bäst på ALLT ;)
 
 
 
Gårdagens shopping gick ju riktigt geschwint! Jag fick med mej allt jag behövde och lite till på ett par timmar. Men holy lord vad med folk...!
Var hungrig då jag anlände och åkte hungrig därifrån för jag hade inte lust att lägga tiden på att köa till nåt matställe då jag "jobbade under tidsbrist" :)
Nä då är det tur att Statoil serverar ett ganska brett sortiment och nån panini fick  bli gårdagens lunch (kanske jag kan skylla på den att jag sprang så sakta...?)
 
 
Idag är det jag som ska ut här och slå golfbollar!
På söndag ska jag nämligen tävla tillsammans med A och våra vänner Carina och Nicke. Riktigt sådan värmebölja som i fjol får vi nog inte njuta i år men fingers crossed att allt regn försvinner under lördag kväll!
Såg att det skulle vräka ned regn i morgon... buhuu jag som ska på en trevlig tjejkväll.
Ja ja det blir trevligt trots detta ruskväder, det har jag bestämt!
 
 
//PIllan


Ha en fin helg... Mumsig mat! Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se