Rabarberpaj - Pillanstyle

 
 
Här vankas det mumsig paj fast med lite "bättre" ingredienser!
 
 
Rabarberpajen får gärna innehålla ett gäng med jordgubbar, de gifter sig nämligen väldigt bra ihop :)
 
 
Mycket "crunch" är alltid önskvärt, eller hur!
 
Toppen då att den inte heller är så onyttig ;)
 
 
Nygräddad! Avnjutes med vaniljkesella och en stor kopp kaffe
 
 
 
 
Här kommer min variant på rabarberpaj såklart utan raffinerat vitt socker och utan vitt vetemjöl!
 
Lite nyttigare lite godare helt enkelt!!
 
500 g rabarber
100 g jorgubbar
1 dl söt strö
1 msk potatismjöl
 
Skiva upp rabarber och jorgubbar och lägg i form
Strö över sötning och potatismjölet, blanda runt
 
100 g smör
2 msk kokos socker
1,5 dl mandelmjöl
1,5 dl havregryn
 
Smält smör i kastrull
Ta av från spisen och blanda ner kokossocker, mandelmjöl och havregryn
Smula över blandningen över rabarber/jordgubbar
 
Grädda mitt i ugnen i 225 grader i ca 20 minuter
 
//PIllan
 
 


Mmmm en smak av sommar på ett nyttigt och hälsosamt vis, gillas. Kramisar Tina

Det ser gott och nyttigt ut. Vet inte vad söt strö är. Är det en naturlig ingredien?

Svar: Det är en kombination av stevia och erytriol. Inget av dessa ämnen tas upp av kroppen och höjer därför inte blodsockret i någon större utsträckning . Stevia är en växt, erytriol en sockeralkohol. Jag använder väldigt sällan socker eller sötning men tycker att denna är bland de bättre !
Pernilla/Pillan

Åh det måste testas! Perfekt med en lite nyttigare variant. Då kan man ju äta dubbelt så mycket :)

Kramar

Men så smarrigt!! Ser ju underbart ut å topp att det är lite nyttigare - då kan man ju med "gott samvete" ösa på med lite vaniljsås istället ;-)

KRAM

Perfekt med lite nyttigare alternativ så denna måste jag också testa jo för jag brukar testa dina nyttiga tips:)kram

Mums, så gott!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se