Äntligen kanske... fast med några biverkningar...!

 
 
 
 Ja snart kanske jag kan hantera telefonen med bara en hand....ja tex ta en bild med bara en hand! Detta är ett av alla mina dilemman som inte funkat hittils...
 
 
 
Fredag och jag känner mej lätt i sinnet och glad att ledigheten är runt hörnet!
Förra veckan tog jag tag i något som jag tänkt göra i typ 20 år....
Ni som känner mej vet att jag så länge jag kan minnas har skakat bra mycket mer i händerna än vad  "ni andra" gör... Alla människor skakar men de flesta så lite att det inte ens märks, så är icke fallet med mej!
Jag har egentligen inte "plågats" nämnvärt av detta genom åren men visst har det ställt till med en del missförstånd och en och annan spilld kaffekopp... ;)
När jag var yngre och var på dans och jag dansade med nån "främling" fick jag faktiskt frågan både en och två gånger om jag var upphetsad?!... -Ehh NEJ...! ASG
 
Senast när jag blev stoppad av polisen och skulle blåsa frågade den unga poliskonstapeln om jag var väldigt nervös. -Varför undrar du det, är det för att jag skakar? -Mmm jo
Ja typ så här har det varit under hela mitt liv från att jag var tonåring... och att bära kaffekoppar på fat (en i varje hand) är en utopi i min värld. Måste alltid använda båda mina händer till en sak i taget!
 
Men det är först nu på senare år som jag har börjat att irritera mej och känna en begränsning i min vardag av mitt "handikapp"
Så förra veckan sökte jag hjälp...jag gick till en läkare...utan några större förhoppningar alls om jag ska vara ärlig! Jag fick göra lite olika tester och han konstaterade att detta inte beror på någon sjukdom utan är så kallade oförklarliga skakningar.
Men samtidigt säger han att detta brukar vara ganska lätt årgärdat!...? Man medicinerar nämligen med en slags blodtrycksmedicin som är lite av en betablockerare. Det har tydligen visat sig ha en väldigt positiv effekt på den här typen av skakningar... Snacka om att jag i så fall har "plågats" i onödan i många år...
 
Nu har jag ätit i fem dagar och en av mina kollegor som dessutom inte hade en aning att jag varit till läkaren, frågade igår vad jag gjort eftersom jag inte alls skakade som jag brukar!!
-Va, syns det??! Happy happy happy
Har inte själv reflekterat innan hon sa det men nu ser jag det till och med själv :) Trodde jag skulle måsta äta lite längre innan effekten kickade in!
Dock har jag redan noterat biverkningar av att jag sedan tidigare redan har lågt blodtryck och när jag kört hårda träningspass med hög puls har mitt blodtryck gjort sig rejält påmint.... iform av yrsel och matthet.
Ska försöka vara mer observant och tänka mej för innan mina hårda klasser framöver!
 
Oj detta blev ett långt inlägg men jag ville berätta om detta då det känns som en viktig händelse i mitt liv!
 
Fin fredag //PIllan


Vad roligt att medicinen verkar fungera. Tänk att de flesta av oss har någon typ av "handikapp" som andra inte vet om. Det kan vara inre eller yttre. Det är bra att prata om och roligt när det går att åtgärda.

Men grattis! Vad härligt! Det är ju helt fantastiskt! Att det kunde ge resultat så snabbt. Det är ju riktigt bra!
KRam Jennica





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se