Say Cheese, god snabbmat

 
Nikki ger ofta tummen upp för lite matigare sallader där man kan urskilja vad den innehåller. Ja så att hon ser att här är kycklingbitar, gurka, ost ...osv.
Hon gillar mest när saker inte är "ihopgeggade" något som jag däremot älskar :)
 
 
Här är min favorit cheddar! Alltså seriöst så skulle jag kunna sätta i mej en hel ost själv....
Bara sitta och skära bitar och stoppa munnen full, mums! Den här gången får den dock följa med ner i dagens sallad!
 
 
 Basen är bulgur (som alla i familjen uppskattar) kycklingfilé skuren i mindre bitar som steks i kokosolja (smakfri) och kryddas ganska starkt, bladspenat, majs, paprika i olika färger, grillad halloumi bla
Eftersom jag gillar såser och kladd så serveras salladen nästan alltid med en dressing .
Jag brukar göra en med turkisk yougurt som bas. Gott att mosa ner fetaost, citron och svartpeppar. Eller bara med lite olika salladskryddor annars är en favorit med finhackade soltorkade tomater och basilika!
 
Ja sådana sallader äter vi ganska ofta hemma hos oss.
Proteinet varierar mellan kyckling och lax och även grönsakerna blir lite vad kylskåpet förmår!
 
 
//PIllan


Mums!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

Gottigott!! Kram Jannice





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se