Tisdag med dubbla träningspass

 
 
 
Hittade lite för mej nya proteintillskott på Coop förra veckan. Både drycken och baren hade en riktigt god smak. Drycken var med vaniljsmak vilken inte var för "stickig" som dessa ibland kan ha, utan denna var mer mild och väldigt mjukglassaktig! Baren var i cocos (som är min favoritsmak) så denna fick verkligen två tummar upp av mej :)
Jag äter sådana bars ibland när jag jobbar sent och vill ha ett extra mellanmål, det blir lite som en kaka till kaffet....
Högst två i veckan skulle jag tro att det blir. När det gäller sådana färdiga proteindrycker så är det väldigt sällsynt i mitt fall. Däremot har jag proteinpulver hemma som jag kan slänga med i en smoothie ibland.
Jag tror att jag äter så pass varierat att jag inte behöver nåt extra protein. Däremot tycker jag att det är en god smaksättare till just smoothie eller ibland i mina bananpannkakor.
Tycker också att det kan vara praktiskt och lättsamt att snabbt få i mej proteiner i denna form då jag vet att jag inte kommer att kunna äta direkt efter ett styrkepass.
 
 
 
God morgon
Tisdagen är här och i vanlig ordning ska ett pass aerobics avverkas framåt kvällen! Har lite nya steg och snurrar som väntar mitt gäng och de är med på det mesta jag hittar på;)
Direkt efter mitt pass så kommer jag att stanna kvar för ett yoga-pass med en man från Ukraina (tror jag) som är här lite tillfälligt.
Har en vännina som testat hans pass och det var enligt henne riktigt intressant med mycket fokus på energi-flöden i kroppen och ganska handgliplig "tillrättning" av olika positioner! Så detta vill jag verkligen prova, kanske min kropp kan pushas ytterligare med lite extra hjälp ?!
Så ikväll kommer jag att ta med extra proteiner för att orka....! Ett svettigt aerobics-pass följt av ett par timmar jobbig yoga kan behöva lite extra muskel-krut!!
 
//PIllan


Bra med extra tillskott ibland, tyvärr tål jag inte laktos och det är inte lätt att hitta proteinbars och drycker i vanliga mataffären som passar mig...är så glad att det äntligen finns god smaksatt kvarg ( sockerfri) som är laktosfri :)

Låter som en jobbig men rolig tisdagkväll du har framför dig! Själv ska jag på cirkelgym:)

Jag körde också sånt förut när jag tränade mycket och hade svårt att hinna äta mellanmål.

Kul med aerobic, var ett tag sedan jag gjorde det. Igår testade jag yoga för första gången - hur kul som helst och mycket jobbigare än jag kunnat föreställa mig. Fick mersmak!

Kram Malin

Sådana där grejer är super att ta till när man är på språng tycker jag. Ibland kan det ju ta en stund efter ett träningspass, innan man är hemma och får riktig mat i sig. Och särskilt när jag tränar hård stryketräning är jag noga med att snabbt fylla på med protein. Dessa har vi på Gekås, så jag har testat några jag också :-)

KRAM





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se