Bananpannkakorna goes semmel-smak!!

 
 
 
 
Wihhoo döör en smula, vad gott!!
 
 
 
Hemma från gymmet och det blev ben/rumpa och sedan lite chin up/pull up i ringarna idag. Pju svettig som tusan av benträningen och näradöden-matt av ring sessionen....!
Orkade typ fyra stycken sen var det vila och sedan tre stycken osv
 
Riktigt jobbigt då ringarna liksom rör sig till skillnad från ett räck!
 
 
 
 
 
Väl hemma behövdes en rejäl påfyllning och eftersom det är fettisdag i morgon tänkte jag att jag försöker efterlikna just semmel-smak fast nyttigt och tillsammans med bananpannkaka som bas!
 
 
 
Pannkakorna gjorde jag som vanligt med 2 bananer, 2 ägg, ett par msk kokosmjöl och ganska mycket kardemumma
 
Steker dom i kokosolja 
 
 
Som grädde tog jag kokosgrädde 
Du skopar helt enkelt ur den hårda delen (skaka inte burken) och vispar den (med elvispen) och en nypa vaniljpulver
Kokosvattnet som är kvar i burken kan du använda till din smoothie!
 
 
Mandelmassan gör du genom att smälta ett par msk kokosolja i micron (typ 40 sek )
Blanda sedan med 1-2 msk mandelsmör och 2 msk mandelmjöl plus en skvätt agavesirap
Rör i hop och ställ i kylen så stelnar detta till en massa
 
 
 
 
 
Vid uppläggning så lägger du en bananplätt i botten och sedan mandelmassan, kokosgrädden och en plätt till uppe!
 
Alltså MUMS detta smakar ljuvligt och jag behöver ingen "vanlig" semla i år heller.... ;)
 
 
 
 
//PIllan


men så gott!!!!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se