Explodera eller meditera

 
 
 
 
Jag och Nikki vaknar upp bredvid varandra eftersom A är krasslig och får sova själv.
Vi tittar på varandra och skrattar
Hela familjen kliver upp och äter frukost tillsammans, vi har trevligt och skrattar.
Det verkar bli en bra dag!
 
 
 
 
Direkt efter frukost vill Nikki att vi ska färglägga en målarbild tillsammans. Vi sitter bredvid varandra och börjar måla. Efter en stund märker jag att hon blir sammanbiten och efter en liten stund börjar och snyfta...
-Du målar fel och fult!
Alltså detta är såklart inget jag tar åt mej av utan börjar istället att hjälpa till att sudda och reda ut vad som blivit fel. Inget hjälper dock.
Efter en stund går jag upp och börjar bädda rent i sängarna men hör hur hon skriker och muttrar om vartannat nerifrån (springer ner några gånger för att medla och försöka få henne på bättre tankar)
 
Under den här tiden har plötsligt irritation och ilska byggts upp i mej men jag har hållit mej lugn.....Jag känner mej själv och vet att jag har en kort stubin, även fast den blivit bättre! Brinner stubintråden av kommer jag att börja skrika och gorma och det är inte roligt för någon...
 
Så mitt där i bäddningen är tråden nästan utbrunnen men istället för att koka över lägger jag mej bara rakt ner på den obäddade sängen och börjar andas!
 
 
Eftersom A är hemma (han står i duschen) så kan jag bara släppa hon där nere och börja fokusera på att inte låta ilskan ta över. Från början bara bubblar det i mej, jag hör hur Nikki lever rövare, en mobil börjar ringa och jag ligger och tänker att A måste väl snart höra "livet" som pågår!
 
Jo han kommer ut och då han känner mej så stängde han bara dörren till mej och gick ner till bråkstaken.... Att meditera en stund hjälper faktiskt mej! Jag fokuserar på andetaget, försöker att blåsa bort alla tankar som kommer och bara tänka på andetaget! In genom näsan djupt in i kroppen och sakta sakta ut genom näsan.
Jag ligger kvar i kanske 10-15 minuter
 
När jag kommer ner igen är det precis som den där målar-incidenten aldrig inträffat!?
Nikki har kommit på andra tankar och min ilska har genom mina djupa andetag sipprat ut......
 
 
 
Det verkar bli en bra dag!
 
 
//PIllan


Bra jobbat! Tur att A förstår när han ska stäppa in.

Svar: 😃 ja tur för mej... Och dom( som inte vill ha en skrikande Mami )
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se