Våriga pasteller

 
 
Äntligen kan man börja handla lite färger igen! jag är en sådan som använder färg efter säsong och då blir det lite så även i Nikkis garderob...Men nu står våren för dörren och vi har handlat lite pastell!
 
 
 
 
 
Måndag vänner och sportlov i våran del av landet.
Här strålar solen och det verkar som det ska bli så under kommande veckan! peppar peppar och fingers crossed.... Jag jobbar tyvärr men A och Nikki ska åka till fjällen i mitten av veckan så det blir nog toppen för dem.
 
 
 
I Stockholm sprang vi en del i affärer jag och mamsen och som så ofta blev det mesta i påsarna till tjejernas fördel (ja alltså tjejerna som i mina barn då...)
Men lite handlade jag faktiskt till mej själv också för jag tyckte det fanns så mycket fint! Kanske det är för att alla fina vårfärger fyller affärerna och man blir så inspirerad!
 
 
 
 
 
 
 
All about the details! Så gullig liten tassle i skärpet på de rosa chinosarna som numera tillhör Nikki
 
 
 
 
 
 
Finstickad bomulls-tröja och chinos från Zara....alltså hur mycket gulliga barnkläder har dom inte?!
 
 
 
 
 
Bomullstrikå-klänning med flätat skärp för varmare dagar med fjärilar som ju är Nikkis favoritmotiv! Denna hittade jag på HM
 
 
 
 
 
 
 
Våra dagar i Stockholm var riktigt bra, ja förutom vädret då.... Hu vilket grå-dassigt blaj då det blötsnöade på tvären och alla går omkring påpälsade och "inåtvända" och bara längtar bort!
 
 
 
Slottet var toppen, ja grädden på moset faktiskt!
Jag hade ju bara tänkt att vi skulle se utställningen med bröllopsklänningar men i entré-priset fick man tillgång till alla festvåningar, gallerier, frukostmatsalar, parad-sängkammare, gästvåningar etc ! Jag trodde faktiskt inte att man fick gå in i alla dessa!
 
Men det var verkligen superkul för en kunga-nörd som mej :) Alltså mattorna, kristall-kronorna och alla utsmyckningar.... om vårat slott är så fantastiskt hur ser då Versailles ut...?
 
 
 
 
Nåväl nu är det som sagt måndag och jobbet kallar, vad är väl en bal på slottet....!
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se