Förskottsfirande

 
 
 
 
 
 
 
 
Så härligt med fredag igen
 
Jag gick på ledighet igår och ska inte jobba förrän måndag eftermiddag. Välbehövligt och skönt efter en intensiv jobbperiod
 
 
 
 
Vi ställde till med ett litet kräftkalas här igår kväll
A fyller år på lördag men då sticker vi båda åt olika håll så vi slog till på ett firande redan igår och jisses så gott det var! Vi hade ett gäng kräftor nere från Dalarna och sedan blev det de klassiska tillbehören som västerbottenpaj, ostar, kex, lite gravad lax, skagenröra i crustader och mycket baguett-bröd att doppa i min egen aioli, gah slurp!
 
 
Till detta drack vi bubbel,,,, såklart då man firar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Den här var jättegod och lätt att hitta på systemet med sin gulliga hjärta på flaskan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nikki tycker även hon att det är gott och trevligt med kräftis! Hon slurpade och sög på de där klorna och provade det andra på bordet också men där var det nog mest kex och bröd som gick hem....
 
 
 
 
 
 
Så gott med västerbottenpaj med lite rom, lök och creme fraiche
Laxen vi hade var apelsingravad och en riktig fullpoängare!
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag fixa frukost till sjusovarna och sedan blir det en golfrunda för mej på min lediga dag :)
 
 
 
//PIllan


mysigt!

ha en bra fredag
kramis

Apelsingravad, hur gör du då? :)
Härligt med lite firande, kräftkalas och ledighet!=) Ser ju gott och härligt ut. Skål på er! Kram

Svar: 😉 köper färdig!!! 😂✨
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se