Vi gjorde det!!

 
 
Segerskålen
 
 
 
 
 
Yes vilken helg det blev!!
 
 
Vi kom upp till stugan sent på fredagskväll. A hade dukat upp med ost, kex och bubbel så det var bara för oss (jag, Carina o Carina )att sätta oss till bords. Vi satt uppe rätt så länge och surrade då starten inte skulle gå förrän 10.30.
 
 
Dimman låg tät på morgonen och jag och A begav oss till hål 5 där vi skulle starta. Trevligt sällskap i form av ett par herrar och ett par med dam och herre. Vi gick alltså 6 i varje boll och totalt var det närmare 80 lag som startade denna dag på Höstslakten som tävlingen heter. Det är lite av avslutningen för golffsäsongen för oss så humöret är på topp hos alla!
 
Jag och A startade med en birdie, jippi då kunde man liksom andas ut lite.... alltid nervöst i början!
Vi puttade inte alls så bra som vi önskat och inget var flax denna dag utan vi fick jobba även om det gick bra. Gjorde ytterligare 3 birdies på första nio hålen en där mellan mest boogies (1 poäng)
 
Dagen rullde på och vi hade som sagt en supertrevlig boll men jag var väldigt frusen efter rundan. Vi trodde absolut inte att det skulle räcka till seger med top 5 iaf!
 
 
Snabbt hem till stugan för dusch och fix och då tittade vi snabbt på resultatlistan..... Herregud vi hade visst gått hela vägen och vunnit!??
Det var bara att snabbt börja öva in ett segertal och den lotten föll på mej då A vägrar just detta....
 
 
 
Taxi ner till banketten och där serverades förrätt och sedan direkt prisutdelning. Vi blev då uppropade som segrare och det var bara att gå fram och greppa mikrofonen... 
Det gick bra och flera sa att det var de bästa segertal dom hört så tack för det!
Jag fick en ny golfbag och A fick en ny spoon (klubba)
Sedan fortsatte partyt med dans så svetten lackade!
 
 
Jag är så otroligt glad att vi lyckades vinna just en sådan stor tävling som var i spelformen greensome vilket innebär att man slår varannat slag...jag har alltså lyckats prestera hälften på egen hand även om A spelade som en gud!!
 
Nu kör vi ny vecka med extra boost i kroppen
 
//PIllan


Grattis!
nouw.com/malinedlund





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se