Beauty favoriter

 
 
 
En ständigt återkommande favorit då det kommer till kroppen är Biotherms Lait Corporel
Doftar citrus och gör din hud direkt återfuktad, Så Fresch!!
 
 
 
 
 
 
Idag tänkte jag visa några av mina favoriter i badrumsskåpet. Använder dessa nästan dagligen tillsammans med en del andra produkter men dessa är mina favoriter som jag helst inte vill vara utan!
 
 
 
 
Serum serum serum
 
Frossa gärna i dessa härliga små droppar och hitta en sort som passar just dej
Applicera innan din hudkräm
 
Jag använder The Ordinary Hyaluronic Acid 2% som då innehåller hyaluronsyra som binder upp till 1000 ggr sin egen vikt i vatten. Detta ger fukt på djupet
 
Jag varvar med Medik8 Red alert eftersom jag har rosacea och dessa droppar hjälper till med lindring mot rodnad och stärker hudens lipidbarriär för att synligt minska tecken på ömhet och ytirritation.
 
 
 
 
 
Denna pärla!
 
paulas choice bha lotion
Denna vill jag aldrig vara utan längre. Innan använde jag då och då vanlig peeling med korn men det pallar inte min stackars känsliga hud! Denna peeling med syra är därför perfekt för mej. Starta lungt med syror om du är ovan och istället trappa upp styrkan. Detta är dock en av de mildaste varianterna!
 
 
Skin Perfecting 2% BHA Lotion verkar med en koncentration av 2% salicylsyra (BHA) och ett pH-intervall av 3,2 till 3,8.
Har en lätt formulering som absorberas snabbt och efterlämnar huden silkeslen. Hjälper till att jämna ut hudens struktur, minimera yttorrhet och exfolierar inuti porerna för att minimera plitor och pormaskar. Vegetabiliska oljor återfuktar och mjukar upp torr hud. 100% fri från parfym och färgämnen.
 
 
 
 
 
Dofta gott
 
Min favorit just nu är Boss The Scent
 I toppen finns delikata noter av saftig persika tillsammans med söt honung och blomstrande fresia 
 
 
 
 
 
Ja här har ni mina topp 5 produkter och jag återkommer med rengöring, dag-och nattkrämer plus vilka masker jag använder!
 
 
 
 
 
Nu ska jag inleda min arbetsvecka med kvällsjobb
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se