Bananbröd

 

Fredag vänner!


Halva november har redan swishat förbi och inte mej emot. Längtar efter advent även om jag inte riktigt kan greppa att vi strax är där.


Jag jobbar hela helgen så nu när ni andra förbereder för fredagsmys så ska jag möta upp kollegor. 
A och Nikki åkte till fjälls för när inte mami är hemma och fixar så åker dom hellre iväg...;)



Något som jag gärna bakat då bananerna börjar bli bruna och frysen redan är fylld med banan-slantar är bananbröd!
Jag gillar det mycket och det är alltså inte en kaka utan detta äter jag gärna med pålägg typ en bit ost


 
 


  • 2 st mogna bananer
  • 2 dl havregryn
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 dl pumpafrön
  • 2 tsk bikarbonat
  • 1 tsk salt
  • 2,5 dl fil eller kvarg
  • 0,5 dl flytande honung
  • Plus att jag lägger till ca 2-3 msk vaniljkeso



 

Min nya ingrediens - vaniljkeso


 
 

  1. Sätt ugnen på 200° och smörj bakformen.
  2. Skala och mosa bananerna.
  3. Blanda de torra ingredienserna vid sidan om, inklusive pumpafrön. Rör sedan ner kvarg, honung, keso och banan
  4. Häll ner smeten i bakformen. Grädda i ugnens nedre del i ca 1 timme.
 


 


Hoppas ni provar!


Fin fredag på er

//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se