Bara nyttigheter i en soppa

 
 
 
Sköna söndag och sommartid!
 
Äntligen, för en morgonpigg som mej ;)
 
 
 
Eftersom jag var ensam hemma drog jag direkt till gymmet i morse.
Hade proppat mej full med chips och godis igår kväll så kroppen var fulltankad. Det blev svettig löpning i uppförs-lutning i 30 minuter och sedan 30 minuters styrka med flås.
Gäller att passa på när kroppen är riktigt stinn på kolhydrater!!
 
 
Nu har Nikki och A kommit hem och för Nikki är det fotbollsträning och jag själv ska snart till jobbet men först ska ni få mitt recept på en riktig Kuckelimuck-soppa!
 
Ja ni vet när Karlsson på taket rörde ihop allt godis som Lillebror hade och kallade det för kuckelimuck-medicin...fast detta innehåller bara nyttigheter!
 
 
 
 
 
 
 
OK håll i er
 
 
1 gul lök
100 gram fänkål
1 röd paprika
3 morötter
1/2 chili
1 broccolihuvud
200 gr fryst hackad spenat
1 burk vita bönor i tomatsås
1 frp svarta bönor
 1/2 citron
 6 dl vatten
1 tetra kokosmjölk
salt, peppar
 
 
 
 
 
Hetta upp valfritt fett i en kastrull och i med hackad lök
Strimla och dela alla andra grönsaker och släng ner då löken mjuknat
Rör om några varv
 
I med spenaten de vita bönorna i tomatsåsen, samt de svarta bönorna (dessa måste dock sköljas först)
 
Pressa över citron, i med vatten och kokosmjölk
Krydda upp och låt koka 10-15 minuter
 
 
 
 
 
 
 
Alltså detta är nog en av mina godaste soppor och du får verkligen i dej allt!
Protein, fett och massor med vitaminer och fibrer!
 
 
 
 
Soppan blir perfekt att göra och sedan har du till både lunch och middag
 
 
 
Hoppas ni provar
 
Nu kör vi mot påskveckan
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se