Pillans pastagratäng

Ja nån matstylist är jag inte men det är alltid roligare att titta på lite bilder till recepten tycker jag.

Den här gratängen är perfekt att svänga ihop och går även utmärkt att uppgradera till fest!



Koka valfri pasta och blanda ihop med rökt skinka och pesto.
Jag gillar pesto så jag använder en hel burk till en gratängform:)

Bred creme fraiche över pastan. Gott med mycket kladd så 3 dl kan du gott använda!


Lägg på hackade tomater och riven ost. Ugnen 200 grader i 15-20 minuter


Servera med en god sallad och kanske ett glas rött:)

För lite festligare brukar jag använda parmaskinka, blanda naturell creme fraiche med smaksatt och blanda i lite parmesan ost på toppen!

Smaklig spis/Pillan

 

 



Det ser gott ut, enkelt att svänga i hop vilket är ett stort plus :-)



Hoppas allt är bra med er,

kramkram!

Låter supersmarrigt :) Min sambo Markus har tjatat att vi ska göra nån god pastarätt, kanske testa denna när vi kommer hem till Sverige ;)Förresten när är det dags för bebis? Augusti?

Kramar!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se