TävlingsDags!




Bloggisar, nu är det tävlingdags här hos Pillan:)

November är ju en sån där trist månad (tycker i alla fall jag...) med envisa förkylningar som aldrig verkar ge upp...
Men Häpp här har ni chansen att tävla om ett perfekt produktkit från Renässans!
Allt du behöver göra är att svara på två frågor.

Kan man förebygga förkylning genom att använda nässpray?
Varför är saltlösningen i Renässans bra?

Pssst... svaren hittar du här ;)

Plättlätt med andra ord!

Så kom igen nu Alla ni som läser här dagligen, nu har ni chansen att tävla och ge er till känna! Det bästa med allt är att jag inte bara drar en vinnare, utan fem lyckliga får ett kit hemskickat!!

Skulle dessutom vara toppen om ni har några egna tips i dessa förkylningstider kanske ni har nåt gammalt husmorsrecept eller hur gör ni för att roa era små sötnosar (barn, bebisar eller karl i huset) som är snuviga och hängiga??

Kom igen nu bara att använda kommenatrsfältet!

Stort lycka till//PIllan


Vad kul med tävling :)

Jag skickar mitt lilla bidrag men jag vinner ju aldrig :)

Ja svarar att man inte kan förebygga förkylning med nässpray o Saltlösningen löser upp snuvan så det går lättare att andas genom näsan :)

Alltid lika kul o läsa din blogg o Elly hälsar till Nikki....

Hej hej nu vill jag tävla såklart!!!

Mina svar är att JA man kan förebygga förkylning men Renässans innehåller en naturlig isoton saltlösning vilket är samma saltkoncentration som i vår kropp vilket gör lösningen extra skonsam mot nässlemhinnorna. Saltlösningen rengör och fuktar näsan och är fri från konserveringsmedel och avsvällande ämnen.



// Jenny

JA man kan förebygga förkylning genom att kontinuerligt använda renässans:) för att man håller näsan ren med hjälp av saltlösningen och svårare för virus att fastna! Och ett husmors tips vid förkylning och halsont är att värma hemmagjord svartvinbärs saft Och dricka ur sugrör. Den får inte koka. Det här

Mitt svar är JA, man kan förebygga eftersom saltlösning en vilket är samma saltkoncentration som i vår kropp vilket gör lösningen extra skonsam mot nässlemhinnorna. Saltlösningen rengör och fuktar näsan och är fri från konserveringsmedel och avsvällande ämnen.Jag skulle verkligen ha behöft produkten eftersom jag legat däckad några dagar och har tappat rösten. Mitt husmordertips är ÅNGBASTA. Har varit helt underbart för den torra halsen att få "andas" lite fukt. Det har iallafall känts bättre några timmar efteråt

Mitt svar är JA- man kan förebygga förkylning ( vid regelbunden användning förebyggning) men den lindrar nästäppa. Saltlösningen rengör och fuktar och är fri från konserveringsmedel. HOPPAS JAG VINNER:) tjoho // Katarina

Så klart kan man förebygga förkylning med regelbunden användning av Renässans! :) Och dessutom så är ju Renässans fri från konserveringsmedel & avsvällande ämnen, fuktar slemhinnorna, lindrar vid allergi, löser nästäppa & förebygger öroninflammation. Den är ju inte heller vanebildande, innehåller en naturlig saltlösning & kan ges till spädbarn! :D

Jag vill vara med och tävla! :)



1. Ja man kan förebygga förkylning med nässpray :)

2. Den är skonsam för nässlemhinnorna.



Kram

1. Ja, genom att hålla näsan ren håller man borta förkylningsbakterier!

2. Saltlösningen hjälper näsan med dess naturliga reningsfunktion och löser samtidigt upp snoret. Dessutom har den samma salthalt som vi har i vår kropp vilket gör den mer skonsam än andra saltlösningar.



Jag brukar alltid träna för att bota förkylning i första hand, om jag inte hunnit bli supersjuk alltså! Annars är det bara att bädda ner sig i soffan med te, glass och soppa, snyta sig så ofta som möjligt och hoppas på att det går över snart! :)

svar 1. jajamen!

svar 2. man har ju hört att man jättelätt kan bli beroende av nässpray, så där är det ju jättebra att reneässans är naturlig den inte är vanebildande!



mitt bästa förkylningstips är att inte röra vid näsan och munnen med händerna, samt att använda desinfekttionsmedel. (och så att äta massor av sin favvoglass också, själv gillar jag pistage.)

Hej!

1. Ja! Du kan förebygga förkylning genom att

använda Renässans nässpray. Funkar lika bra då och då som regelbundet.



2. Saltet är naturligt och löser upp helt enkelt!



Att ta det lugnt (vila), ut och gå (lugnt tempo) i den friska luften, och hygienen som är A&O!!



Riktigt rolig tävling..

//Susanne

Kul tävling! Jag är med :-)

Svar: 1- Ja, man kan förebygga förkylning genom att använda Renässans nässpray. Man håller förkylningsvirus- och bakerier borta om man håller näsan ren.

2- Saltlösningen är naturlig och skonsam mot slemhinnorna. Den kan användas varje dag året runt utan att man blir beroende, som man annars lätt kan bli med vanlig nässpray.



Är just nu i tredje förkylningsveckan och det jag gör för att lindra förkylningen är att dricka grönt te med honung i, är ute på lugna promenader i friska luften, stoppar i mig mycket vitaminer och andra viktigheter, VILAR...



Kram!

Jag är jätte gärna med :)



1. Ja

2. Skonsam mot nässlemhinnorna

2. Bara ta det lungt och försöka vila, äta och dricka..



Hoppas att jag har turen på min sida :)

Kram // Millah

[email protected]

1. Ja

2. Den sköljer, rengör och återfuktar näsan. Den förebygger även och lindrar vid förkylning. Naturliga produkter utan beroendeframkallande ämnen.



När jag blir förkyld så vilar jag, använder nässpray & dricker mycket te me honung :) mums :)

Vad roligt med tävling! Jag vill vara med! Både jag och min 7-månaders son är sjuka, tycker vi varit det från och till hela hösten dessvärre. Med lite Renässans skulle det bli lite enklare! :)

Svaren är följande:

1. Jajamensan, det går att förebygga förkylningar med hjälp av Renässans. 2.Genom att använda den underlättar man flimmerhårens naturliga reningsfunktion och förebygger förkylningar.

1) Såklart man kan! Använder man Renässans nässpray håller man näsan ren och då är det lättare att hålla förkylningen borta :)

2) Naturlig, skonsam och sköljer rent :) Precis som man vill att det ska vara!



Tyvärr har jag inga bra tips, bara att tvätta händerna ordentligt. Vilket jag tydligen inte har, eftersom jag är förkyld nu... :(



KRAM

1. Ja

2. Den är skonsam för slemhinnohna i näsan.



:-)

Japp man kan både förebygga och lindra snuva med saltlösning. Det bästa med det är att det inte är beroendeframkallande som andra kan vara. Saltlösning hjälper genom att vidga näsborrarna inte fysiskt utan mer en känsla av det.

Svar 1: Ja det kan man..

Svar 2: Den rengör och fuktar näsan och är fri från konserveringsmedel och avsvällande ämnen.



Jag brukar dricka varm mjölk och te när jag är förkyld och så!

1. Ja

2. Skomsam mot slemhinnor och skapar inte beroende. Vilket är bra tkr jag, vet många näsgrejer som förstör näsan och man blir helt beroende av det, min kusin man känner inga lukter längre för att han använde så mkt nässpray för att han var beroende av det och tillslut tappade han luktsinnet och allt men det var länge sedan.



Håller tummarna att vi vinner, har väldigt ofta förkylda barn speciellt den minsta som lider av falskkrupp..det blir värre när han är förkyld och hostig och dessa grejer hjälper faktiskt mot förkylningen.

Ja det är klart man kan förebygga en förkylning och man tar hand om sig och använder renässans produkter regelbundet.

Och en Salt lösning är som en rengöring för näsan som spolar bort allt som inte ska vara där :) Har testat.. Funkar as bra ^^

1: Ja

2: En ren näsa är inte lika mottaglig för virus, koksalt är naturligt och innehåller inga konserverongsmedel eller avsvällande ämnen!



3: Vätska, vila, bra böcker, spel och filmer och så glass förstås!

1. Ja, en ren näsa är en frisk näsa...

2. Den innehåller samma saltkoncentration som i vår kropp vilket gör lösningen extra skonsam mot nässlemhinnorna. Saltlösningen rengör och fuktar näsan och är fri från konserveringsmedel och avsvällande ämnen.

3. När jag var liten fick jag varm svartvinbärssaft med lite honung i, i min nappflaska. Något jag kör med även än idag, även om jag dricker ur glas numer...

Redan "frälst".. Tycker personligen att den "röda" med högre salthalt är den absolut bästa.



Känns bra att kunna förebygga bihåleproblem med en enkel och naturlig produkt.



Men den är lite dyr... :)

1. Ja

2. För att den är skonsam mot slemhinnorna.



Bästa tipset är att ta det lugnt och låta kroppen få den tid den behöver för att återhämta sig, i dagens stressade samhälle har man inte tid att vara sjuk, men man får tillbaka det i slutändan om man låter kroppen få den vila man behöver.

Jag är gärna med :)



1. Japp, för en ren näsa blir inte lika lätt förkyld!

2. Saltlösningen är nämligen naturlig och därför skonsam och helt ofarlig att använda.

3. Jag har som tur är sluppit underhålla ett förkylt barn än så länge, och hoppas slippa det med hjälp av ett sånt här bra kit :)



Kram, Ingrid

Svar: 1- Ja, man kan förebygga förkylning genom att använda Renässans nässpray. Man håller förkylningsvirus- och bakerier borta om man håller näsan ren.

2- Saltlösningen är naturlig och skonsam mot slemhinnorna. Den kan användas varje dag året runt utan att man blir beroende, som man annars lätt kan bli med vanlig nässpray.



Mitt tips är vila och motion. Annars ska vitlök och kan jang funka. kramar

Man kan förebygga förkylning med regelbunden användning av Renässans.

Den innehåller natulig saltlösning som underlättar och hjälper näsans naturliga reningsfunktion.

Det kan användas var dag utan att vara vanebildande.

=)

1: Ja.

2: Skonsam mot slemhinnor och skapar inte beroende



att vila, att ha god handhygien och stanna hemma är de tre viktigaste tingen.. tycker jag

Jag vill vara med och tävla :)

Svar på frågorna :



Svar:

1. Ja det kan man.

2. därför att den är skonsam mot nässlemhinnorna



Bästa tips är :

Drick varmt te utan socker och lägg i en stark halstablett. Gör att tet blir friskt och det är fungerar mot både hals och näsa :)

Här kommer mitt svar;

Renässans innehåller en naturlig isoton saltlösning (0,9 %) vilket är samma saltkoncentration som i vår kropp vilket gör lösningen extra skonsam mot nässlemhinnorna. Saltlösningen rengör och fuktar näsan och är fri från konserveringsmedel och avsvällande ämnen.



Renässans är oskadlig för nässlemhinnan. Rekommenderas med fördel till spädbarn som ännu inte kan hålla huvudet upprätt genom att underlätta näsandningen vid amning och matning.



Den underlättar rensning av täppt näsa genom att göra sekretet mer lättflytande. Slemhinnan hålls ren och uttorkning förhindras, vilket medför att förkylningstiden förkortas.

1. Jajamän, förebyggande behandling underlättar flimmerhårens naturliga reningsfunktion!

2. Saltlösningen rengör och fuktar näsan, är fri från konserveringsmedel och avsvällande ämnen och är inte vanebildande!

3. Skickar även med mitt bästa förkylningstips 1. Ja! Förebyggande behandling underlättar flimmerhårens naturliga reningsfunktion!

2. Saltlösningen rengör och fuktar näsan, är fri från konserveringsmedel och avsvällande ämnen och är inte vanebildande!

3. Mitt absolut bästa förkylningstips som är en huskur från Honduras: skiva ett par cm färsk ingefära och en citron (med skal och allt) och koka upp tillsammans med cirka en liter vatten.Låt avkoket sjuda en bra stund på spisen och häll sedan upp på en termos. Under dagen dricker du avkoket med en sked honung i. det gör susen för förkylningssymptom och driver ut ev. feber!



Mvh Emma





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se