Ny favorit



Amarone vinerna har väl knappast gått någon förbi i dessa tider..? En ny stor favorit är Tommasi, Mama Mia så gott!





Vinet fick sällskap av en rykande pastagratäng tillsammans med en fräsch sallad och goda ekologiska oliver

Lördag bloggis

Dagen är verkligen sprängfylld! Det är fotbollsavslutning med Filippas lag och det är en dag fylld med aktiviteter vid fotbollsplanen.
Själv har jag blivit utsedd till hamburgeransvarig.... Det var just rätt person?! Har nämligen aldrig ätit en hamburgare i hela mitt liv!
Näää nu ljög jag en smula, har faktiskt ätit egengjord men aldrig typ på Doncen eller Sibylla!!

Malet ihoppressat kött sa jag nej till redan i tidig ålder, ja allt kött faktiskt i barn och tonårsålder. Det har inget med "synd om djur" eller liknande utan när jag var liten bara tuggade och tuggade jag i evigheter men kunde inte svälja... Så mamma lät mig slippa;)
I vuxen ålder har jag börjat äta kött igen, men inte fabrikstillverkade burgare...
Oj vad blev det här för köttsnack!

Det blir i alla fall fotbollsmatcher, föräldrarmatcher, hoppborg, fiskdamm, fika, mat m.m
Sedan ikväll är det stor baluns med taco-buffe och efterföljande tårtbuffe, uppträdanden , disco med barn och vuxna tillsamman:)

Hej hopp//PIllan


Tack för vintipset! Ska absolut testa det =)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se