Perennrea & Höstfix





Nikki hjälper till att räkna in buskar och träd:)



Herregud nu har jag redan glömt vad denna buske heter, nåt med Höst var det visst
Snygg färg med långa vita blommor är det iaf!



Hej och hå mycket att fixa med på en stor tomt



Hungrig blir man av allt grävande så lite kaffe och mackor sitter inte fel i solskenet!

Ja det var inte bara kräftskiva i helgen utan lördagen tillbringades i solen med trädgårdsarbete!
Jag och mamma var och handlade diverse buskar och träd (pioner, brudspirea, bollpil mm) på perennrean som hade startat.
Vilka priser.... 100 kr för ett pilträd och 50 kr för en buske Brudspiera som exempel. Verkligen nu man ska handla sådant.
Tyvärr är jag ingen trädgårdsmänniska och har därför inte gjort några ritningar eller direkta planer hur trädgården ska se ut, så denna gången blev det bara en mindra laddning med växter.

Har aldrig i mitt vuxna liv ägt en trädgård men jag hoppas att jag ska få till det så småningom. Tyckte det var riktigt roligt att få gräva och fixa!

Har en stor stor sten som har delat sig på mitten (som ett miniberg a´la Ronja Rövardotter) och runt denna sten planterade jag nu.
Grävde även en rabatt där jag ska ner med lökar i veckan tänkte jag:) Mamma ska dessutom gräva upp sina rabatter och göra nytt till våren så då skulle jag få överta lite av hennes växter:)

Hur är det med er, har ni gröna fingrar? Kom gärna med tips!

//PIllan


Jag tycker att du verkar vara jätteduktig som handlar blommor och fixar, jag vill gärna att vår trädgård skall vara fin men står handfallen och vet inte vad jag skall börja med! Nu har vi ju haft hjälp av två trädgårdsmästare vid två tillfällen men det är ju liksom ingen långvarig lösning om man inte vill ruinera sig helt förstås ;-) Fast det är faktiskt ROT-avdrag på allt arbete utom beskärning av träd och då känns det plötsligt mer ok att använda den hjälpen någon gång ibland!



Hoppas att du får en skön start på veckan, stor kram!

Vilka lyxiga smörgåsar! :-)

Söt liten "hjälpreda" du har, min dotter har också den mössan, så fin med prickarna!

Blommor är kul

men ganska svårt.

jag hoppas man kan bli lite bättre på den delen framöver :)

Hur stor tomt har ni?



Så stor Nikki har blivit,

när började hon gå?



Mackorna såg jättesmaskiga ut!



Kramar

Men nu blir jag hungrig mitt i natten; Härligt det är i er trädgård/tomt. kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se