Fredagsgott!

 
 
 
 
Fredag härligt!
Lite gotta kan man unna sig idag och särskilt det som är gott och nyttigt, vilken strålande combo!!
Här kommer receptet på kokosbollarna som vi fick på Sigges kalas
 
Ca 12 st urkärnade färska dadlar
2 nävar naturella cashewnötter
2 msk mandelsmör
Vaniljpulver (ekologiskt)
Riven kokos
 
Blanda allt utom kokosen i en mixer (jag hackade nötterna lite innan)
Om smeten blir för tjock kan man tillsätta ett par droppar vatten
Gör små bollar och rulla i kokosen
Förvara i frysen, de tinar snabbt när du tar fram dem
Går även bra att rulla dem i kakao för lite "vuxnare" smak
 
Åh ni måste bara prova dessa, de är ljuvligt goda och jag äter ett par tre stycken med gott samvete! Inga dåliga tillsatser och färgämnen bara rent och njutbart rätt igenom :)
 
//PIllan
 
 


Mmmm ser supergoda ut skulle oxå lätt kunna klämma tre eller fyra stycken. Ha en skön helg. Kramisar Tina

Hmm kanske man ska ta och testa;) kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se