Nyttigt, gott & billigt

Här kommer mitt bästa tips gällande säsongens råvaror, Vitkål!
Otroligt billigt och användbart plus nyttigt och gott ;)
Tillsammans med kokosmjölk och mandelsmör får du ett superdupertillbehör att komplettera diverse proteinkällor med!
 
Här tillsammans med kycklingspett, grillad halloumi och lite bladspenat, simple and fresh!!
 
Hur gör du då...Busenkelt
 
Strimla vitkålen jag tog en tredjedel av "huvudet"
Fräs i kokosfett eller olja
Tillsätt 1 dl kokosmjölk (den krämiga varianten på tetra)
Rör även ned 1 msk mandelsmör
Salta en aning
 
Låt detta koka ihop så det riktigt "Göttar till sig"
 
Det smakar himmelskt, len rund fin smak som passar utmärkt till exempelvis salt halloumi och välkryddat kött!!
 
//PIllan
 
 
 


tack för tipset!

Oj mums ännu ett recpet som jag ska testa, härligt :-) Hur gör du kycklingspetten? Dom ser så goda ut.

Så bra med nyttiga Mat-tips gärna fler sådana.kram

Åh så gottigt, bra med tips :)

Kram

Spännande recept, det ska jag prova! Älskar vitkål!

Låter gott! Bra tips! Har du även gjort grillspetten själv eller kan man köpa dem?





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se