Varm choklad, the healthy style!

 
Ekologisk Raw kakao och Carob-pulver som ger en kolaaktig smak, båda från Renée Voltaire
 
Kokosmjölk av valfritt märke och även valfri (nyttigare) sötning! Här Agavesirap annars, kokossocker, steviadroppar eller kanske sötströ
 
Koka ca 2 dl vätska med 1 tsk av varje övrig ingrediens!
Jag är inte så speciellt förtjust i sött men prova er fram med sötningen. Chokladen blir mörk och härlig i färgen!
 
 

Servera med vispad grädde och kanel, mums!
 
 
Ja i dag blir det inget middagstips utan istället lite nyttigare varm choklad! Jag är ingen riktig chokladälskare men ibland är det liksom bara så mysigt att kura med en kopp rykande varm choklad. Då jag heller inte är förtjustt i O´boy (för sött) så har jag i stället experimenterat fram en variant helt i min smak. Lite vuxnare och lite lyxigare ;)
 
Prova gärna!
 
I kväll väntar mitt aerobics-gäng på mig och jag planerar att köra ett riktigt svängigt och hårt pass eftersom det är sista gången före ett litet juluppehåll!
 
//PIllan


Vad det ser gott ut!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se