Maten & Träningen

Lax är en favorit som går att variera i det oändliga! Här med sallad och vit quinoa och godaste enklaste såsen
2 dl creme fraiche, 1 fiskbuljongtärning, lite citronsaft och citronpeppar, koka upp!
 
Kosten och träningen går hand i hand och det är ett måste i alla fall om du vill få resultat!
 
 
Ja ni vet att jag är förtjust i att äta nyttigt och att träna ;)
Ja jag är även förtjust i chips men det blir faktiskt mindre och mindre... Verkar som kroppen liksom föredrar den nyttigare kosten och det är ju egentligen inte alls konstigt.
 
Tror att om man är van att äta lite "onyttigare" som socker, snabba kolhydrater osv så är ju även kroppen van vid detta och vet liksom inte bättre...
Men jag märker att med min indragning på den fronten så förstår kroppen snabbare och säger ifrån -Detta vill jag inte ha mer av nu, stopp sluta!! :)
 
Maten är viktig om jag vill träna, prestera bättre, bli starkare, hålla vikten och ett ganska vanligt fel man kanske gör är att inte äta efter träningen... Tränar på kvällen kommer hem dricker något och sedan går och lägger sig "med gott samvete"... Big Mistake!
All träning är muskelnedbrytande och det är när vi äter och vilar som musklerna byggs upp och vi blir starkare. Så om man istället hoppar maten och inte äter förrän morgonen efter utsätts kroppen för en nedbrytning och det är ju inge kul.... Helst ska det inte gå längre än en timma efter träning innan du äter .
 
I alla mina måltider försöker jag få med sådant som jag vet gör min kropp bra och inte bara är bukfyllnad!
Jag är inte rädd för kolhydrater men väljer med omsorg.
Proteiner får till lunch och middag ofta bli lax eller kyckling men såklart blir det även typ köttbullar och blodpudding (Nikkianpassning...)
Mycket med frukt och grönt, vill gärna testa nya varianter varje vecka ;)
 
Ja det finns så mycket att skriva om detta men idag vill jag uppmana er att inte skippa måltider och försök att få dessa så näringstäta som möjligt .
Tänk ren "clean" mat med mycket grönt till och du har kommit långt!
 
//Kram PIllan
 
 

 

 


Jag tror man kan nå resultat även om man älskar godis, chips o.s.v och äter den del av det. Gäller bara att älska "nyttig mat" också:) Alltså att äta av allt... sedan beror det såklart på vilka resultat man vill nå. för konditionens skull är ju inte kosten SÅ viktig, men för både utsidan och insidan som helhet. Lax och quinoa är för övrigt såå gott:) Visst mår man himla bra av att äta hälsosam mat. och heja dig!

Tack Pillan!:) Japp, återupplivande min gamla träningsblogg när jag slutade med min vanliga. Känns så mkt roligare, lite som mitt eget intresse på sidan om - och ingen stress, MYCKET mindre datortid och bara lite härliga endorfiner - feelgood helt enkelt. Håller verkligen med dig, balans is the shit! Kram

Fler fler inlägg om detta;)tycker det är supersvårt med kosten o hur jag ska äta då jag tränar mellan3-6 dar i veckan märks inget på vågen o ändå äter jag betydligt mindre ;)kram

Kan bara instämma - sköter man inte kosten alls, så kommer inte resultaten från träningen heller. Jag äter dock både fika, godis och vin - men inte varje dag, inte ens varannan ;-)

KRAM

Förstår dig. Det är ljuvligt.
Den där maten såg god ut.
Jag älskar lax. EN favorit.
Min son gillar de likaså. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se