Ostkaka eller Kesokaka

Nu kommer ett recept igen...
 
Perfekt påfyllning med proteiner och en riktigt "giftig" smoothie med mango och bladspenat :)
 
Ni anar inte hur pepp jag är nu med träningen och maten!!
Efter mina dagar hos mormor så var jag ett vrak (nja jag överdriver såklart...) men det är inte klokt vad dåligt jag mår av för mycket gluten och socker nu för tiden :/
 
Såklart äter jag det mesta som bjuds och söta lilla mormor bjöd ju på både buljong med klimp, hembakat tunnbröd, småkakor, bullar, vetevälling osv osv...
Även om jag inte vräkte i mej så är min kropp helt klart inte van vid detta och på fredagskvällen trodde jag allvarligt att jag skulle måsta ropa på "Ulrik"... Hemska tanke men som tur var gick det att mota bort honom....
 
Därför får ni idag ett recept på en riktig nyttig ostkaka eller vi kanske ska kalla det kesokaka! Det finns många recept på sådana men här kommer ett modifierat a´la PIllan
 
500 gr keso
4 ägg
ca 1 dl mandelmjöl
En skvätt krämig kokosmjölk
1 tsk vaniljpulver
1 msk smält kokosolja
Hackad mandel
Jag sötade inte min utan ringlar lite honung över då jag äter men du kan ta 1-2 msk sötning direkt i smeten typ honung eller stevia!
Bara blanda samman allt i en bunke och häll över i en ugnsfast form
Grädda på 200 grader i ca 40 minuter
 
Jag skär sedan bitar och har i frysen så jag kan ta fram efter tex ett träningspass eller som en lättare matlåda till jobbet. Eftersom det innehåller mycket protein så ger det en bra mättnad!
 
//PIllan
 
 


mmm..ser gott ut!

Men eller hur?! Jag och min kollega pratade just om det idag - att man kan må riktigt kasst efter en helg som varit fylld av kalasande. Lite lagom av det goda är min melodi :-)

Kram Nina

Recept på mango, spenat smoothien Tack ;)
Kramiz G

Mumsigt de där såg ut då! Kram

En stor favorit här hemma o äts ofta, mums. Kramisar Tina





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se