Pumpatider

 
 
 
Startat upp min morgon med en skål med pumpa-yogurt med goda tillbehör!
 
Morning bloggis
Här har ni en Pillan med riktig illa halsont....
Har inte tränat sedan i fredags och det riktigt kryper i kroppen. Men big NO NO att träna med halsont enligt mej så därför får jag blidka min tid och bita ihop!
Har i alla fall startat morgonen på bästa sätt med kaffe och en skål med säsongens smaskiga pumpa.
 
Mixa pumpapuré med en svätt krämig kokosmjöl, några frusna bananslantar, ett par dadlar och smaksätt med kanel. Så enkelt och så himla gott
Toppa med de nyttigheter som du har hemma
 
Pumpapuré kan finna att köpa färdig men jag gör min egen och det är enkelt som en blinkning
Skär ner en butterpumpkin (ni vet en sådan som ser ut som ett stort päron i beige-aktig färg) i mindre bitar (inte nödvändigt att skala men jag gör det)
Ta en kastrull och fyll upp med vatten så det täcker pumpabitarna
Koka i ca 20 min
Häll av vattnet och mixa till en pure
Förvara i rena glasburkar i kylskåp (håller väl typ 1 vecka)
 
Nu tisdag //PIllan


Här va de med en bra start på dagen :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se