Dop i det fria

 
 
Min kusin Per (vars söner döptes) jobbar som snickare och har ritat och byggt deras stora fina hus där vi höll till med dopet!
Underbart väder så småkillarna fick vatten på huvudet ute under den blå himlen :)
 
      
 
 
Här har ni min papi och så är det min kusin Paula som hjälper vår mormor att komma på plats.
 
Mina föräldrar är just nu hos min mormor som själv bestämt att hon vill flytta till "ålderdomshemmet" så hon får tillgång till hjälp dygnet runt!
Känns skönt att hon själv fattade beslutet men samtidigt konstigt att hon inte ska bo i sitt stora hus där jag/vi varit så ofta....
 
 
Huvudpersonerna och tillika gullungarna Valle och Vidar med sina föräldrar och prästen. De skötte sig båda exemplariskt och det kunde som sagt knappast varit bättre förutsättningar för ett perfekt dop.
 
 
 
Hej på er
 
Redan har halva arbetsveckan snart  passerat och nu när man börjat jobba igen har jag liksom kommit in i nedräkning inför helgen :)
Inte för att det "stör" mej att jobba men det hör som till rutinerna det här med att se fram emot fredagsmys och skön helg!
 
Aerobicsen igår gick jättebra och SÅ skönt att få svettas så kläderna nästan går att vrida ur!! Jag hade tänkt att köra ännu ett pass direkt efteråt men jag var som sagt så genomsvettig så det blev hem och hopp in i duschen istället
 
 
 
Min mamma i mitten och mina mostrar vid hennes sida ♥
 
 
 Jag och mini fastnade också på ett pic
Hittade igen den här fina klänningen som jag hade på mitt 40-årskalas. Kul att få använda sina klänningar någon gång till liksom.... men i sommar har det inte varit så många tillfällen :/
 
 
 
 
Nu har vädret tyvärr gjort en helomvändning och jag vaknade av smatter mot rutorna... något som ändå gör det uthärdligt är att termometern fortfarande visar skapligt med värme!
Tror att jag ska ta och ägna eftermiddagen åt att rensa bland växterna på altanen. Såg att vissa av dem börjat bli risiga och det känns som vi inte kommer att spendera allt för mycket mer av tiden där ute...
 
Annars blir det ett styrkepass för mej ikväll och Nikki får hänga med, hon har nämligen tjatat om gymmet senaste dagarna!
Det ska börjas i tid, va
 
//PIllan


Har var det blött i morse men skönt att värmen håller i sig,känns mer bara klibbigt,härliga bilder och snygg klänning.Bilderna från Mallis var underbara och nu blev jag sugen på en resa till vintern:)kram

Så mysigt med dop!!

Va härligt med dop ute i det fria!! Så härlig ser underbart ut!

Hej Pillan! Vad fint hus han har, din kusin. Jag har övergett min gamla blogg och startat en ny. Kika gärna in på den. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se