Julig lista

 
 
Hej på er
 
Gör som många andra bloggare just nu och lägger ut en lista med lite julfrågor/påståenden idag.
Häng med!
 
 

Pepparkakor eller lussebullar?

Lussebullar, kan inte få nog av saffransdoften!


Skumtomtar eller knäck?

Knäck, men är ju som bekant ingen godisråtta... 


Ischoklad eller marsipan?

Nej tack


Köttbullar eller prinskorvar?

Köttbullar, mina egna med mycket vitlök, fransk senap och grädde


Julkorv eller julskinka?

Äter inget av det...


Lax eller sill?

Där tar jag pax på bägge ;) Men om jag propmt ska välja så lax!

 

Sylta eller pastej?

Där svarar jag också nej tack... Har aldrig ätit någon av dessa ?!

 


Bild: Pinterset
 
 

Paradis eller Aladdin?

Som sagt, ingen godisråtta men väljer Aladdin (finns trillingnöten kvar..? )


Revbensspjäll eller Jansons?

Jansson men inte för mycket anjovis. Ingen rätt jag lagar själv men äter den gärna med en knäckemacka och ett glas kall öl


Glögg eller julmust?

Åh mina två absoluta jul-cravings!! Ehhh då väljer jag glögg helst varje dag fram till jul!


Rödbetsallad eller dopp i grytan?

Rödbetsallad, ett måste till mina köttbullar i juletid!


Ris a la Malta eller gröt?

Det förstnämnda är gott men inget går upp mot en skål gröt ;)


Hemma eller borta?

Jag har nästan aldrig varit hemma på jul utan alltid hos min mormor och på senare år hos mina föräldrar... Jag är en riktig hemma-lover men säger dock borta just på julafton


Utomlands eller Sverige?

Sverige

 

 

Visst var detta en rolig idé !?

Bild:Pinterest

 

 

Mysteriet på greveholm eller Sunes jul?

Hallå Trolltider! Var nog "för gammal" då de andra visades...



Chokladkalender eller paketkalender?

Chokladkalender och då inte för att jag gillar choklad utan för att jag är för lat för att fixa paketkalender till mina barn... Tror jag gjorde det ett år när Filippa var liten


Plastgran eller äkta?

Plastic-fantastic !! ;) Ser helst att jag slipper barr ända fram till påsk....



Arne Weise eller Ernst?

Just nu ser jag väldigt mycket fram emot i morgon kväll då Ernst dyker upp i rutan men som en gammal nostalgiker gillar man ju Arne ändå lite mer ;)

 


När vill du att första snön ska falla?

Ja första advent passar bra men ingen önskning som gick i uppfyllelse i år...


Har du haft en grön gräsmatta på julen?

Jo det har hänt några gånger... 


När är det dags att pynta?

Ett par dagar innan första advent drar jag igång. Granen kläs i mitten av månaden och allt åker väck så snart nyårsafton har passerat!


Kan du komma på något negativt med julen?

Inget direkt för egen del men får en klump i magen då jag tänker på barn som far illa av föräldrar som dricker för mycket under julhelgerna... 

 

Favorit julfilm?

Trolltyg i Tomteskogen (barn)

Fanny & Alexander, kanske ingen direkt julfilm mer än de första 30 minutrarna...Men dom är väldigt fina!


Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul?

Proppmätt... hi hi


När öppnar du dina julklappar?

När tomten har delat ut dem... efter maten vid 19-tiden 

 

Favorit juldoft?

Saffran!!

Vad framkallar mest julstämning?

Just precis dofterna. Älskar de klassiska juldofterna som saffran, kanel, nejlika, hyacint!

kryddiga & mustiga

 

Vad är viktigast med julen?

Familjen, tid tillsammans 

 

 

 

//PIllan

 


Vilken rolig lista och vad kul att få läsa mer om din jul. Kramisar Tina

härligt att få läsa dina svar!

KRAM

Åh vilket roligt inlägg! En bra lista. Jag hoppas det är OK att jag kopierar frågorna och gör ett inlägg. Jag älskar listor!

Så fin lista☺/Ninni

Vilken härlig lista!

Just nu håller jag i en superrolig tävling i samarbete med Nordicfeel där du kan vinna en rabattkod på 300 kronor! Tävlingsreglerna är superenkla, så vad gärna med om du vill! :) Ha en fin kväll, kramis!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se