Effektiv söndag och vintips

 
 
 
Ett av mina favoriter till en bit grillat kött eller till en smaskig Pasta Bolognese, Italian Zinfandel!
Intensiv fruktighet och full av kryddighet och toner av både plommon och körsbär. Ett vin av kombinerad italiensk klass och amerikansk kaxighet
Älskar Italienska viner men också Zinfandeldruvan så detta är en hit
 
Priset så bra så det är lite skrattretande.... 79 pix!
 

En annan hung up till mitt grillade kött är vitlöksfrästa champinjoner med fling-salt.... mumma!
 
 
 
Ett glas rött, en god sallad och grillat kött   -Det luktar sommar !
 
 
 
Vilken härlig söndag... so far
Var uppe ganska tidigt (somnade typ 20.30 i soffan igår...) och packade Nikkis lilla weekendväska! Pussade och kramades länge med både henne och sambon som både drog till Dalarna några dagar!
 
Sedan var det uppkavlade ärmar och UT. Vädret var riktigt skapligt så jag började att plantera alla blommor i krukor. Fortsatte med att rensa rabatter och ner med några nya perenner.  Fram med lilla utegruppen till sommarstugans altan och skura, skura skura. Piff och fix och så var det projektet i hamn.
Lunch i magen och solen var så varm och skön så jag satte mej i solstolen, slog på favvo-poden Wahlgren & Wistam, kavlade upp byxbenen (bländad...) och lutade mej tillbaka!
Gah så skönt, blev sittande med kaffekoppen i nästan en timma!
 
Nu har jag slängt på återvinning, handlat och fixat med middag! ...och än är inte dagen slut!
Gymmet hej hej om några timmar
 
Jag älskar effektiva dagar och jag skulle gissa att jag har solen att tacka!
Gårdagen vill jag helst bara glömma... Nä come on nu sommaren, jag är redo, är inte du!?
 
//PIllan


Jag gillar också en grillad köttbit. Så gott så! Det där vinet har jag aldrig druckit. Lät intressant. Kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se