Lördag, Lungorna & Saffrankladdkaka

 
 
 
 
Hej på er
 
Ja ni som följer mej på Instagram vet redan att det visst inte stod så väldigt bra till med Frk Eriksson då hon väl kom till en läkare...
 
Jag är av den sorten att jag går till vårdcentralen vid absolut akut behov, känns alltid som det finns någon som behöver tiden bättre!
Men igår traskade jag dit på sena eftermiddagen och fick faktiskt komma in ganska direkt då dom hörde hur jag lät...
 
Det konstaterades lunginflammation och vätska i lungor så på måndag ska jag på röntgen och så fick jag en kasse med mediciner med mej hem!!
 
 
 
 
 
 
Herregud i morse vid frukost hade jag en lista som jag fick pricka av för att hålla koll på att allt kom med och in i munnen....
 
Det som verkligen har hjälpt mej idag var två olika inhalatorer, pulmicort och bricanyl som känns sköna för luftrören. Ni förstår jag här helt novis då det gäller läkemedel och för längesedan (typ när jag var 16) fick jag penicillin men då fick jag utslag överallt... Så därför får jag nu nån annan antibiotika som ska vara bättre för mej!
 
 
Mitt ansikte hettar i alla fall just nu som om jag satt i en bastu.... högröd som en kräfta :/ Men jag hoppas att det är nån slags reaktion från kroppen pga av allt jag stoppat i mej
 
Inga utslag på kroppen ...än.. då skulle jag direkt kontakta sjukvård.
 
Nåväl skönt att jag trots min motsträvighet ändå gik dit och det här eländet kanske kan få ett slut inom en framtid!
 
 
 
 
 
 
Kladdkakans dag idag och jag hade ju som jag skrev redan bakat igår morse (då jag fortfarande var "frisk"...) så vi hade att fika idag
Det blev en saffranskladdkaka, mums
 
Tyvärr fick den gå typ ett par minuter för länge så den bidde bara en aning kladdig men nu har jag koll till nästa gång
 
 
Receptet ska ni få och här får ni byta ut och experimenter med "nyttiga Alternativet eller köra på Orginal
 
120g kokosolja (smör)
0.5 g saffran
3 ägg
2 dl mjölk
2 dl sötning (sötströ, kokossocker eller strösocker...) eller blanda kokos och sötströ, det gör jag
3 dl mjöl (jag tar hälften mandelmjöl och hälften vete)
en nypa salt
skal från 1 lime
 
Smält fett, låt svalna och rör ned saffran, ställ åt sidan
Rör ihop torra ingredienser i en bunke
Tillsätt kokosoljan med saffra, mjölken och äggen
Riv ned limeskal och rör allt till en tjock smet
 
Häll smeten i en smörad form och grädda i 200 grader 15 - 18 minuter, mitten av ugn
 
Låt svalta och servera med tex en citrussallad och grädde
 
 
 
 
 
Filippa låter sig väl smaka och den underbara juliga muggen köpte jag förra helgen i Vemdalen, ja ett helt gäng muggar som passar bra till adventsfikat framöver!
 
 
TACK alla som skickat Krya-hälsningar både på FB, mess och Insta, det gör mej rörd ♥
 
Ta hand om er  //PIllan


Hoppas du piggnar på dig snabbt ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Mysigt!

Mumsigt!!!=)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se