Fjärde advent

 
 
 
 
Ja då var det sista ljuset tänt och dagarna springer vidare mot själva julafton!
Vi har återvänt hem igen efter vår sköna vistelse i fjällvärlden. Så härligt att komma iväg om så bara för ett par dagar.... Frisk luft gör verkligen susen och nu ser jag fram emot måndag och att starta julveckan!
 
 
 
 
Ja ingen har väl undgått godiset Rocky Road som jag tror är Leilas förtjänst?! i alla fall var det genom henne jag först kom i kontakt med detta och på senare år har man ju stött på mängder med varianter.
Det är ju lätt att addera eller dra ifrån då grunden egentligen bara är smält choklad med lite salta och lite söta ingredienser. Jag gör min enligt det traditionella Leila-receptet men har tillfört kokos-olja....
 
Finns det nåt jag inte adderar denna olja med???
 
 
 
 
 
 
ROCKY ROAD
 
  • 600 g mörk choklad, 70 %
  • 2 påsar (260 g) dumlekola
  • 4 nävar mini-marshmallows
  • 4 dl salta jordnötter
  • 1 msk kokosolja
 
  1. Smält kokosoljan i en kastrull och tillsätt den mörka chokladen i bitar tills allt har smält. Låt den svalna lite.
  2. Dela dumlekolorna. Rör ner kolorna och nästan alla nötter och marshmallows (spara lite att strö över).
  3. Fyll chokladblandningen i en plåt eller form så att den är cirka 3 cm tjock. Strö över resterande nötter och marshmallows. Ställ in i kylen. Skär upp i bitar när det stelnat.
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar detta godis just för nötternas sälta bryter av den annars alldeles för söta chokladen för min smak... Gott även att ta i lite pistachnötter!
 
 
 
Ha en fin start på veckan som kommer nu!
 
//PIllan


Ja, nu går de fort... Julveckan är kommen. Så skönt de ska bli att få mysa lite i jul :)
Rocky Road är gott och tack vare Leilas förtjänst!!! Ha en fin vecka och god jul! Kram Jannice





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se