Hallå måndag

 
 
Pannkakorna toppade med krispiga, sötsyrliga kärnor av granatäpple denna morgon
 
 
 
 
 
God morgon
 
Jag är faktiskt ledig den här måndagen men hade trots det ställt klockan (ifall jag skulle sju-sova igen...) Har en del att göra och gillar att vara effektiv direkt på morgonen!
Vaknade dock mitt i natten av att det tok-stormade ute.... alltså jag ogillar verkligen blåst och nu ser jag att typ den lilla snön vi fått ännu en gång tinat och det är bara is is is så långt ögat når :/
 
 
Belysningen på utegranen ligger till hälften på sidan om och granen har fått rejäl slag-sida!
 
 
Tyvärr är inte vädret påverkbart men det är humöret och det allmänna sinnetillståndet! Så därför ska jag strax slänga på mej spandex-byxorna och riva av ett hemmaträningspass i vardagsrummet. Följer nog upp med lite kortare yoga så är jag förmodligen redo för mina "måsten" efteråt!
 
 
 
 
 
 
Inte bara granat-äpple toppar mina bananpannkakor idag utan även en stor klick kvarg med smak av choklad-boll!! Hur gott ?!
Vill gärna ha kombon av nåt krämigt lent och något fräscht som bär och frukt då passar smaksatt kvarg bäst (om jag inte lyxar med vispgrädde)
 
 
 
 
 
 
 
Igår var jag i alla fall på en shoppingdag för att fixa med klappar. Jisses så mycket folk det var i farten, men då man är ensam går det ändå smidigt tycker jag!
 
Hittade flera klappar till Filippa men mycket svårare till Nikki...... Kan inte komma på en vettig klapp alls till henne i år?! Jag är så trött på alla leksaker och småsaker som hon önskar sig (självklart får hon även lite sådant) jag vill komma på nåt "bra"...?!
 
 
Nåja det löser sig förhoppningsvis...... Jag började slå in klapparna direkt då jag kommit hem. Tänkte att jag måste göra det allt eftersom jag köper dem i år för hujedamej när man har etthundrafemtielva klappar som bara måste få papper på sig för julafton är typ i morgon...!!
Jag fattar heller inte att jag kunde finna  njutning och lust i att slå in just klappar förr om åren?? Nu för tiden tycker jag det är dö-trist.....
 
 
 
 
 
Måndag vänner, måndag...
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se