Det var den löpningen de......

 
 
 
Ja som jag skrev igår för att göra mej lite lustig var att -Jag kanske bloggar från akuten i morgon..... Hade nästan kunnat slutat så men inte för mej, utan för Filippa!
 
Hennes första dag på sommarschemat (träning) joggade vi iväg och peppade varandra att det här kommer att gå geschwint . Gissar att vi såg riktigt "springiga" och löpvana ut... ja kolla in mej i nya kompressionstights liksom ;)
Vädret var perfekt med sol och växlande molninghet och runt 19 grader.
Vad kunde egentligen gå fel nu ?
 
 
 
Vi kom väl typ 500 meter då vi skulle korsa vägen, börjar vika av men precis då kommer en bil så vi ska bara tillbaka upp på trottoaren då hör jag hur Filippa liksom kraschar bakom mej!
 
Hon halkade till på trottoar-kanten, slår i knät rejält och stukar vänster fot!
Tårarna bara sprutar och hon håller på att svimma, så jag får ner henne i gräset och av med skon. Ni vet en rejäl stukning gör ju så jäkla ont så man nästan kräks i akuta läget.
 
En bil stannar ganska snabbt och kör hem oss. Vi gör det man ska , is på området, hård lindning och högt läge.
Filippa är helt knäckt och vi med henne!! Alltså maximal otur första träningsdagen dessutom :/ Plus att idag skulle hon börja sitt sommarjobb som precis som ifjol är på Hussborgs Herrgård i servering/disk... Det går ite heller med en stukad fot....
 
 
 
 
 
 
 
Nu får ni hjälpa mej att hålla tummen att det går snabbt över och under tiden får hon träna överkropp helt enkelt. Vet också att det är viktigt att börja gå på foten så normalt det bara går. Det svåra i kråksången är ju att undvika en stukning igen....
Har ni några tips så tar jag gärna emot dem!
 
 
 
 
 
Nåväl idag ska jag i alla fall ta tag i mina tomma blomkrukor här ute. Måste även köpa lite nya perenner och fylla på i gapande rabatt-hål! Plus lite sådd i våran mini pallkrage... Är tyvärr ingen person med gröna fingrar men jag jobbar på det ;)
 
 
 
//PIllan


Men fy..så typiskt.
Hoppas hon läker fort nu.
nouw.com/malinedlund

men så otur, men dina byxor passar dig toppenbra :-)

Men stackars hoppas det går över snart för henne ,kram

Men vilken otur! Hoppas hon läker ihop snabbt.





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se