Fångad av en....?!

 
 
FightingFace on
Ja jag ser onekligen ut som jag fastnat i en stormvind eller typ tromb... fast det är nästan värre än så! Jag kör intervaller på dödsmaskinen !!
 
 
 
 
 
 
Yes för några veckor sedan fick mitt gym två finfina AssaultBikes! Jag kan inte påstå att jag kör dem varenda pass...! Men de är verkligen toppen då jag har intervaller på schemat.
 
 
Detta är en luftbaserad cykel och det unika med luftmotståndsystemet är att det ger så mycket motstånd som respektive användare kan hantera!
Ju hårdare du pressar pedalen, desto större motstånd genererar cykeln!
Jag tycker den är perfekt just för att även armarna får jobba hårt och du får supersnabbt upp pulsen då en stor del av kroppens muskler är involverad.
 
 
Jag brukar köra 30/30, alltså jobba 30 vila 30. Den halvminuten man jobbar känns ok de första 15 sekunderna för att sedan vara rent plågsamma de sista 15.... så ni förstår, här snackar vi sekunder!
 
 
Dessa Assault-Bikes används däremot flitigt av CrossFit gänget då flera av deras "Wodar" innehåller kalori-jakt på assault-bikes och roddmaskiner.
På displayen kan man nämligen även se kaloriförbrukning och då gäller det att uppnå x antal kalorier så snabbt som möjligt för att sedan gå på nästa maskin.....
 
I tell You - Inget för fegisar :)
 
 
Kika gärna in hos Crossfit-girls KLICK som huserar på samma gym som mej!
 
 
 
 
Pillan in action, ha ha ha!
Drog även upp Filippa för några intervaller i helgen och betyget var illamående... ett gått betyg för ett intervall-pass!!
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det så här att det här inlägget är förinställt som tidsinlägg för då ni läser det här sitter jag förhoppningsvis på tåget eller har redan klivit av med destination Gävle. Liten jobbresa med en kollega ska förgylla denna onsdag!
 
 
 
Ha det bäst
 
 
//PIllan


Tack för länkningen 😀👍🏻

Härligt Pillan! Den där elaka cykeln kan framkalla känslor man inte trodde fanns! :-D





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se