Kanelbulle, nej kesobröd!

 
 
 
Kanelbullens dag minsann men nej det blir inga sådana godsaker här i bloggen idag . Jag bjuder på kesobröd istället!
 
 
 
 
 
 
God morgon
 
Idag ska ni få ett recept på ett toppen-gott bröd som går snabbt att svänga ihop. Nyttigt, mättande, glutenfritt och med bra protein-innehåll!
 
 
Grundrecept
 
6 dl havregryn
2 tsk bakpulver
3 dl keso
2 1/2 dl filmjölk
en gnutta salt
 
 
Detta är alltså grunden sedan adderar jag lite av varje!
nästan alltid 1 ägg sedan kanske chiafrön, solrosfrön, ta lite valnötter, linfrön...ja precis det ni gillar i ett bröd!
 
 
Mixa havregryn i mixer med kniv
Blanda sedan med bakpulver och salt
Tillsätt keso och fil plus eventuella andra ingredienser
 
Klicka upp 9 små "högar" på en plåt och använd en sked för att forma till runda platta bröd (väldigt kladdig deg)
 
Grädda mitt i ugnen 250 grader i 13-15 minuter
Låt bröden svalna på plåten
 
Jag förvarar i frys och tar fram då jag ska äta
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar dem jättemycket och de mättar så bra! Nikki däremot gav dem tummen ner, hon kör på sina Lingongrova hon...
 
 
 
 
Tisdag innebär också aerobics, härligt att få upp pulsen och värmen! För huuu och brrr nu har det verkligen blivit kallt på mornarna.... Minusgrader och skrapa bilrutan är ett faktum!
 
 
 
 
//PIllan


Det låter förvisso gott, men jag tror jag ska unna mig en kanelbulle idag i alla fall. ;)

Svar: Ja, det gör du rätt i !!
Kram P
Pernilla/Pillan

Mums, detta lät ju himla gott - måste jag prova! :D Tack för recept!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se