Torsk på torsdag & hälften vunnet

 
 
 Älskar ni precis som jag fisk? I så fall har jag ett superlätt recept att bjuda på idag!
 
 
 
 
Hej på er
 
Andra dagen jag vaknar med huvudvärk och till slut ger jag upp och tar min dunder-medicin mot migrän... Då släpper det! Nu har jag dessvärre bara en spray kvar och måste nog ringa läkaren för att få en omgång till... Vill inte riskera att hamna i en situation då jag inte har några hjälpmedel att tillgå... då kan jag bli liggande i ett par dagar!
 
 
 
Nåväl jag lovade recept och recept ska ni få...på en super-god fiskrätt som dessutom knappt kräver någon ansträngning. Det gillas skarpt åtminstone av mej ;)
 

3-4 bitar torskrygg

1 liten burk pesto
1 fp fetaost
salt & svartpeppar
körsbärstomater

Lägg tinad, torskrygg i en ugnssäker form.

Bred över peston. Smula över fetaosten. Salta lätt och dra några drag med pepparkvarnen. Fördela en ask körsbärstomater över allt.

Värm ugnen till 200 °C och ugnsbaka i cirka 25 minuter eller tills torsken är helt klar.

 
 
 
 
Vi åt våran med kokt potatis, rårivna morötter och en röra på mosad fetaost och turkisk yogurt. Det var så himla gott! Skär gärna upp en citron som du låter ligga med in i ugnen för det är så gott att pressa över innan servering!
 
Tummen upp av samtliga i familjen vilket betyder att detta lagar jag fler gånger
 
 
 
 
Så till det där med hälften vunnet...
På jobbet har vi vinlotteri första lördagen i månaden och vi går på Jokernumrets sista nummer. Jag har nr 8 och nu är det två år sedan jag vann senast...?!
I lördags satt jag till och med och såg dragningen på tv. De fyra sista numren var följande 8, 8, 8.....9...
Trodde jag skulle få ett brejk.... Men den här gången hade jag lite flyt för kollegan som har nr 9 hade glömt att lämna en vinflaska och då får de med numren bredvid dela på vinsten!!
Wiie tack till min glömska kollega, fem flaskor och hälften vunnet ;)
 
 
 
 
 
Ha en bra torsdag  //PIllan


Så gott med fisk 👍Här blir det fisksoppa ikväll kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se