3D -Bryn

 
 
 Idag var det äntligen dags för mej att få "kniven i mej".... jag har i flera år tänkt att göra en tatuering av brynen och nu när Susanne, min hudvårdsterapeut har utbildat sig så passade det perfekt!
 
Jag tänkte att ni ska få följa med steg för steg hur denna metod fungerar!
 
 
 
 
 
 
 
Man börjar med att mäta olika vinklar i ansiktet och börjar rita upp och bestämma hur man vill ha formen. Vi var ganska direkt överens och det krävdes bara en mindre justering. Det här momentet beror helt på hur man vill ha formen och när man är nöjd men för mej tog det cirka 30 minuter.
 
Jag var inte ett dugg nervös inför ingreppet utan bara förväntansfull. Har ju gått och funderat på detta så länge så därför hade mina tankar helt försvunnit från att det faktsikt ska skäras en del....
 
 
 
 
 
 
Nu när formen är klar så kommer momentet som en del tycker gör ont.
 
Man hackar (det lät brutalt...) "pickar" kanske är ett bättre ord snabbt en massa små hål inom området för brynet. Detta tar typ 30 sekunder och jag tycker inte alls det var speciellt smärtsamt! Som att man snabbt skulle ha noppat brynen och haft väldigt grova hårsäckar... Däremot killas det väldigt i näsan som att man vill börja nysa och det tåras lite i ögonen.
 
 
Nu när man fått till små små hål så läggs bedövningsmedel på
 
Bilden ovan kan man se de små hålen med lite blod och att brynet börjar bli vitt, det är ett tecken på att bedövningen verkar.
 
 
 
 
 
Bedövningen får sitta på en stund och man lägger plast över för att det inte ska torka
 
 
 
 
 
 
 
Nu är brynen bedövade och sjävla tatueringen börjar. Man använder en liten kniv med många små små små blad som liksom rispar upp små streck i huden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sedan lägger man färg på i två omgångar. Varje gång man gjort nya streck så fyller man på färg två gånger som torkas av där emellan!
 
 
 
 
 
 
 
När båda brynen är gjorda så tar man en gemensam check i spegeln för att kolla om något ska fyllas i mer och om något behöver justeras
 
 
 
 
 
 
Här ser ni de färdiga resutatet!
 
Jag hade ju väldigt glesa bryn där det på vissa ställen helt saknades strån. Det är detta själva 3D-tekniken går ut på, man skapar alltså små streck som ser precis ut som egen "behåring"
 
Visst är det toppen?!
 
 
 
 
 
 
 
Färdig Så himla nöjd och glad, tänk att få vakna upp och ha bryn då man tittar sig i spegeln liksom :)
 
Här är jag fortfarande lite röd runt om och färgen kommer att mattas av en del. Efter cirka 5 veckor kommer man tillbaka för ett återbesök då man fyller på där det behövs. Sedan sitter dom där i några år framöver 
 
Nu ska dessa läka i några veckor och det är viktigt att man hela tiden smörjer in dem så att de inte torkar och att det då kan bildas skorpor. Precis som med en vanlig tatuering!
 
 
 
För er som funderar på 3D bryn så kan ni kontakta Susannes Hudvård KLICK för en konsultation!
 
 
 
Hoppas ni gillade inlägget
 
//PIllan


Jag har också funderat på detta, men jag har ögonbryn så det fungerar bra att färga dem.

Vad kul att få "följa" med dig o se hur det fungerar:) jag är supersugen på att göra bryn måste bara hitta ngn att gå till:) snyggt det blev.kramis

Jag har också funderat på detta :) Rekomenderar du?

Svar: Absolut för mej är det Så värt! Hade ju som sagt funderat på detta så himla länge så jag tvekade aldrig😊👍🏼
Pernilla/Pillan

Jag har otroligt ljusa och glesa ögonbryn, så ditt borde jag testa. Var finns Susannes hudvård?

Svar: Hej

Just Susanne håller till i Ånge men gör en sökning på nätet så hittar du säkert någon certifierad salong som utför i din hemstad! Lycka till😃
Pernilla/Pillan





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se