Bygger mental och fysisk styrka

 
 
God kväll
 
Äntligen en uppdatering från gymmet och några härligt svettiga övningar
Har verkligen fått en hook på övningar som involverar flera muskelgrupper samtidigt och även får hjärtat att slå snabbare plus att svett och endorfiner får full tillåtelse att uppträda i rampljuset
 
Leva life helt enkelt!
 
Håll till godo
 
 
 
 
 
 
Kliv ut i ett utfallsteg, curla upp hantlarna i en bicepscurl......
 
 
 
 
fortsätt sedan upp i en axelpress. Hela tiden med kontrollerad bål och sänkta skuldror.
Låt rörelsen vända nedåt och när armarna nått bicepscurl i "topp-läget" trycker du dej tillbaka med främre benet samtidigt som du sänker armarna
 
Växla sedan ben
 
Kör på med 7-8 st på varje ben sedan är det dags att pusta ut!
 
 
 
 
Här börjar du i en riktigt djup position (utfall) med ena handen i golvet och vrider sedan upp kropp samtidigt som du för en hantel roterande upp mot taket. Räcker med en ganska lätt vikt
 
För sedan vikten nedåt och placera den med handen i golvet
 
Saxa/växelhoppa nu med benen så det bakre benet kommer fram och rotera upp på andra sidan
 
 
 
 
Detta är en riktig pulshöjare och en skön övning för många delar av både överkropp och ben och balans!
Som en Kinder-ägg kan man säga....tre önskningar i samma rörelse!
 
 
 
 
 
 
 
Prova gärna dessa övningar nästa gång du är i gymmet! Om du kikar på mitt Instagram så finns en film då jag utför den första övningen. Lite lättare att förstå där :)
hemmahospillan heter jag ju även på Insta!
 
 
 
Jag blir inte bara starkare fysiskt när jag tränar utan jag känner verkligen hur jag mentalt växer då jag går hem från träningen! Självkänslan är så mycket bättre då jag  kan klappa mej själv på axeln och endorfinerna hjälper till att stärka humöret.
Ni vet det där att man aldrig ångrar ett träningspass....det stämmer så bra!
 
Ikväll har jag träffat mitt härliga aerobics-gäng och ikväll hade dom verkligen roligt för dom skrattade flera gånger högt under passet! Härliga underbara kvinnor som kanske bara hade en helt vanlig tisdag och jag får förmånen att umgås med dem en timma och dessutom få dem att skratta. Det värmer verkligen i mitt hjärta!
 
 
Nu ska jag tända upp lite ljus och fixa kvällsfika för snart kommer Nikki hem från skidträningen och då vet jag en tjej som snabbt vill fylla på depåerna innan hon hoppar i säng!
 
 
 
Ps En tråkig uppdatering som precis når mej nu när jag sitter här är att Hans Rosling gått bort.... Så sorgligt.
Denna fantastiska entusiastiska person som fått massor med människor att se lite mer positivt på världen med sina kluriga rörliga diagram och statistik...En stor förlust....
 
 
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se