God morgon söndag!

 
Lite extra på helgerna känns alltid lite lyxigt. Bara att skära upp några frukter och ställa fram med lite tända ljus och man har kommit långt med vardags/helg-lyxen
 
 
 
 
 
God morgon söndag
 
 
Jag och mini har delat säng inatt och hon väckte mej vid 06-tiden.... hon som på vardagarna bara vill ligga kvar och sova då hon ska på skolan. Dessutom var det här min lediga förmiddag då jag tänkte att det skulle vara skönt att få sova ut... Nåja det går nog ingen nöd på mej eftersom jag la mej vid 23 igår.
 
 
Stackars Filippa som ju fyllde 18 år och var mycket piggare från sin influensa och som ni såg i tidigare inlägg uppe och käkade tårta och lät sig uppvaktas.
Men på kvällen då mamma hade bjudit hem till middag tog sig inte ens Filipa till bordet utan fick ett rejält bakslag och blev nedbäddad igen
 
Det absolut tråkigaste i "kråksången" var att igår kväll hade hennes vänner planerat att kidnappa henne och ställa till med partaj! Jag frågade flera gånger hur hon mådde (hon visste bara att hon skulle vara klar vid 17) men det var bara att inse att det gick inte.
 
Hennes vänner var ändå snälla och svängde förbi med paket och lovade att de skulle fixa nåt roligt nästa gång hon är hemma igen!
 
 
 
 
 
Frossar i färskpressad juice just nu och allra helst med riven ingefära i som en extra piff, det är så himla gott!
 
 
 
 
Dessa rosor köpte jag med mig från ICA för över en vecka sedan för typ 39 pix.... de har stått sig väldigt bra måste jag säga!
 
 
 
 
I dag kommer A hem från hem kombinerad jobb/nöjes resa i fjällen med sina kollegor. Han åkte redan i onsdags så nu tycker jag det är dags han kommer hem....!
Jag börjar dessutom jobba i eftermiddag igen och Nikki har lite papi-längt då jag hörde att hon tog min mobil och ringde honom i går kväll ;)
 
Filippa blir upphämtad av några alpinister som varit och tävlat och är på väg till Falun igen. Perfekt så slipper hon ta tåget. Gissar att det dröjer någon vecka nu innan vi ses igen...
 
 
 
 
Den här söndagen ser verkligen ut att bli riktigt vintervacker. Solen färgar himlen helt rosa/orange på sin väg upp och termometern visar flera minusgrader vilket är bra mycket härligare än slask och plask i januari!
Nikki ska iväg och åka längdskidor med mormor och jag tar nog en skön prommenad så jag orkar sitta inne på jobbet ikväll!
 
 
 
//PIllan


Åh vad den där frukosten såg mysig ut!

Men vad gott det ser ut!
Hoppas veckan börjar bra, kram





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se