Välkommen - middag

 
 
 
 
 
Som jag tidigare skrev så bjöd mina föräldrar till middag igår. Vi hälsade augusti välkommen och såklart även våra kära sommar-gäster som anlänt!
 
Fortfarande så himla varmt och kvavt ute så att starta med en iskall prosecco med piggelin var inte alls dumt, riktigt svalkande och gott.
 
 
 
Efter detta bjöds vi på kallmarinerad fläskfilé med sting, grillade kycklingklubbor, favoriten potatissallad med nektariner och halloumi (gjorde den själv jämnt förut) och en kall sås med bland annat vindruvor - toppengod!
 
Ett glas rött till detta valde jag annars serverades Ernst vita som tydligen skulle vara bra...? Får väl prova den nåt framöver då!
 
 
 
 
 
 
 
Mini som kom hem helt prickig från topp till tå igår efter fjällresan!!! Och då menar jag som en prickig korv och nej det var inte myggbett utan vattenloppor!
 
Fick raskt åka och köpa mild kortisonsalva och smörja det lilla livet med så hoppas vi att det ger med sig inom några dagar!
 
 
 
 
 
 
Mammas mumsiga mat!
 
 
Den goda potatissalladen har jag tipsat er om för nåt år sedan men det är typ ugnsrostad potatis, tärnade nektariner, röd lök, sockerärtor och grillad halloumi, mums!
 
 
 
 
 
 
Filippa, Gustaf och Linn 
 
 
 
 
 
Japp vi avslutade såklart med den godaste tårtan Rice-crisp med smarrig topping.
Den är bara att googla på Ica´s recept !
Så himla smarrig
 
 
 
 
 
Nu ska jag ta tag i tvätt och packning här så ses vi i morgon igen
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se