Sommarfika & Loppis

 
 
Iskall saft och nygräddade bullar
 
 
 
 
 
Hej hopp
 
Jag är egentligen inte alls någon "fika-person" förutom på sommaren. Då slinker det ner både en och två sötsaker lite då och då. Det fikas på stranden, ja vem har inte ätit sandiga Marie-kex liksom, eller en kaffe och en bulle lite när andan faller på.....
Sockerintaget går definitivt upp under den varma tiden för glass vill man ju också ha ibland!
Ni vet att jag inte förespråkar för mycket socker men jag är heller inte nån slags socker-polis som hytter med näven ;) Jag äter också godsaker då och då och som sagt mest under sommaren!
 
 
 
Just nu håller jag för fullt på att plocka ihop saker inför en loppis som är i helgen! Det är faktiskt Sveriges längsta loppis som i år är utökad och även våran lilla by får vara med. Vi håller till på den nyrenoverade gamla skolan och det kommer förutom loppisen vara.... just det, Fika!
 
Jag har extremt mycket saker att sälja (pappa undrade om jag skulle ha tre bord själv!!? 
Extremt billigt säljer jag också allt för jag vill bara bli av med grejjorna....stora rensar-humöret är igång och jag lovar att ni kommer att kunna fynda om ni kikar förbi!
Inredning så som ljuslyktor, tavlor, skålar, kuddfodral, glas, prydnadsföremål, böcker, leksaker, kläder och det mesta för mellan 10-50 kr!!
 
Så varmt välkomna om ni bor i närområdet lördag och söndag 10-16
 
 
 
Nu ska jag bänka mej i soffan och spana in vad Ernst pysslar med i sommar :)
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se