Magiska Maj

 
 
Nikki och hennes tremänning Tilda i helgen nere i Sundborn
 
 
 
 
 
Ja jag vet alla tjatar om vädret och så även jag, Pillan Pohlman - känner ni henne ;)
Jag blir så himla lycklig och sprudlande då det är varmt och livet känns så enkelt. Bara att gå ut genom dörren utan att tänka så mycket på vad man ska ta på sig för att inte frysa . Nu är dessutom kvällarna och mornarna riktigt varma så kvällarna blir sådär magiska. Tänk att det bara är maj ännu och mina tummar är nästan blå för jag håller dem så hårt för att detta ska fortsätta ...ända in i september!
 
 
Senast jag kan minnas att det var så här varmt i maj var faktiskt 1992.... jo för det var året då jag tog studenten och därför minns jag det så väl. Hela maj var en enda lång värmebölja som i princip kulminerade på själva student-dagen då termometern tickade upp till 32 grader! Vi svettades rejält i våra vita klänningar och killarna höll på att tuppa av i kostym och skjortor!
Men det stoppades oss självklart inte, vi höll igång från tidiga morgon till nästa morgon då vi vandrade hemåt vid 04 med blödande skavsår men ett leende på läppen!
 
Ett underbart minne och jag tänker att det kanske "går i arv"...?! Eftersom Filippa nu ska ta på sig den vita mössan!
 
 
 
 
 
Vi var ju som sagt nere i Dalarna i helgen och jag och Filippa packade mycket men långt ifrån allt! Alltså hon har så mycket kläder och alla vinterkläder....skidutrustningar (inte bara ett par skidor...) jo då det kommer att bli en vända till med packning där nere innan hon kan komma hem på riktigt!
 
 
 
Nikki mysde hos farmor och farfar och till hennes stora lycka var Tilda också på plats så tjejerna hade fullt upp från morgon till kväll!
 
 
Nu ska jag njuta av tisdagskvällen! kroppen är som en urvriden disktrasa efter kvällens (årets) svettigaste aerobics-klass, pju!!
 
 
 
 
//PIllan


vad härligt det ser ut





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se