Solen går ner över Alicante

 
 
 
 
Hej vänner
 
Äntligen kommer ett livstecken från mej.... Landade i Spanien i tisdags under eftermiddagen. Vi är ett stort gäng här nere 15 personer och vi bor på samma hotell som i fjol, El Plantio Golf resort
Ja vi bor till och med i samma hus då vi önskat just detta
 
 
Underbart att få komma ner till värmen och solen, som jag saknat detta. Efter fjolårets sommar är man rätt så "svältfödd" på just värme....
 
 
 
När vi kom i tisdags så hade vi dock missat den lilla detaljen att på 1 maj är i princip allt stängt här i Spaien... alltså alla affärer! Vi hittade dock en liten butik med det nödvändigaste att äta och vi gjorde nog den ägarens dag då vi typ handlade upp lagret , hahaha...
 
 
 
Igår var första speldagen för golfen och det var premiär för att över huvud taget svinga en klubba sedan i september.
Detta med golf är dock inte som att cykla så det sitter i ryggmärgen.... nä varje år är jag som en total nybörjare igen *kill me*
Holy boly detta blir en riktig prövning för psyket....kanske jag stannar vid poolen i två veckor istället!?
 
 
 
 
 
Efter golfen igår med alldeles för lite att äta under två dygn (jag är van att äta mycket och ofta...) för lite att dricka, sol under många timmar, dåligt golfspel etc så var min migrän i full blom!!
Jag gick och la mej på eftermiddagen och när jag kom upp framåt 20.30 så hade mina rumskamrater varit och handlat massor med mat! Dukat upp med både sushi och pizza på balkongen och skön musik i högtalarna så då kunde man ju inte bli annat än pigg.... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Här har ni en som njuter här nere..... hon badade hela dagen igår ! Hon gick med oss i tre hål sedan hoppade hon av vid hotellet och hängde med tjejerna som njuter av just sol och bad på resan istället för golf!
Nikki har också en kompis som är två år äldre här så det blir kul att ha någon att "hänga med"
 
 
 
 
 
 
Nu hoppas jag att den utlovade solen och värmen även når hem till er i Sverige som utlovat framåt helgen!
 
Ses snart igen
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se