Riktig Halloween-spänning!

 
 
 
Som jag längtat efter denna!
Få böcker som får mej så fast direkt som Keplers och nu ska jag snart sätta "tänderna" i Lazarus
 
 
 
 
 
 
Morning på er
 
 
Jag försvann ett par dagar från bloggen och det var ofrivilligt, trubbel med datorn men nu hoppas jag att det ska fungera som vanligt!
 
 
 
Här blev det vinter med vackert snölandskap till april-slask över en natt...alltså det här är nog den värsta årstiden enligt mej. Kolsvart ute, isiga vägbanor och en termometer som hoppar glatt mellan -10 till 10 på några timmar!?
Nä nu får november gå i rasande fart så vi når fram till mysiga advent lite kvickt!
Älskar adventstid
Läser julmagasins och googlar ljus-stakar för glatta livet, hur härligt!
 
 
 
 
En död man hittas i en lägenhet i Oslo. När polisen öppnar frysboxen i köket gör de ett fruktansvärt fynd. Offret visar sig vara en dittills okänd gravskändare och trofésamlare. Några dagar senare kontaktar en tysk kommissarie Joona Linna och ber om hjälp med ett mordfall på en camping utanför Rostock. Joona förstår att mönstret som framträder är vansinnigt och samtidigt omöjligt att ignorera. Vissa skulle kalla det för ett mirakel om någon återvände från döden – andra skulle kalla det för en mardröm.
 
 
 
 
Jag är alltid väldigt förtjust och samtidigt förfärad då jag läser Kepler.
Älskar deras kluriga intriger och nervkittlande spänning samtidigt som jag kan tycka att det ibland nästan (bara nästan) blir lite väl ingående i brutaliteten.... Men det är en del av min fascination för dessa böcker och hur detta äkta par kan sitta sida vid sida och hitta på och skriva ner alla dessa vidrigheter?!
Väldigt livlig fantasi eller rent av lite skruvade själva? Well well hur som haver så är dem ändå topp tre över favoritförfattare för min del!
 
Ska bli riktigt härligt att börja läsa denna nu, perfekt denna Halloween!
 
 
 
//PIllan


Mysigt med att läsa bok

Jag har också funderat många gånger över vad det är för människor som skriver såna böcker, eller ännu mer; gör skräckfilmer..? De måste väl ändå vara lite knäppa själva..? Fast jag håller med, jag tycker också jättemycket om att krypa upp i soffan med en spännande bok!





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se