Sen kräftskiva

 
 
 
 
Trots att både augusti och september passerad för länge sedan så har jag inte ätit några kräftor....!
Vet inte vad som hände men inte en endaste kräftskiva har det varit så igår på morgonen funderade vi över kvällens middag och kom på att där i frysen ligger ett gäng röda godingar!
 
 
 
Vi kompletterade med räkor, västerbottenpaj och diverse andra tillbehör och fixade en liten egen skiva för familjen. Kakelugnen tändes upp och en flaska vitt vin "trollades fram"
 
Sedan var det bara att hugga in och surpla och njuta!
 
 
 
Så himla gott och jag tror jag tömde tallriken på skal tre gånger innan jag konstaterade att det var stopp
 
 
 
 
 
Temperaturen steg med många grader av eldandet i kakelugnen, det är så skönt och mysigt och nu på morgonen är den fortfarande alldeles varm !
 
 
 
Efter maten blev det lite spontan-disco då Filippa drog igång någon gammal lista på Spotify! Det var allt från Markoolio till Las Ketchup....
Kul och skönt att skaka ner maten innan det var dags att bänka sig framför Så Mycket Bättre
 
 
Inte sådär jätteroliga artister kanske men min gamla favorit från 90-talet Eric Gadd var ju värd i premiär-programmet så jag fick lite fler gamla hits att sjunga med i!
 
 
 
 
Det här vinet gillar jag riktigt mycket!
 
Kanske en aning sött men ändå pärlande friskt och drick det gärna iskallt!
 
 
 
 
 
 
Vi har "spök-pyntat" lite här hemma med Nikkis girlang som hängt med sedan dagis-tiden, lite pumpr på bordet och gamla spök-lyktan som kommer fram varje Helloween!
Nikki brukar tjata om spindelväv varje år men av erfarenhet håller jag mej gärna ifrån det då det är ett riktigt aber att få väck när man ska städa bort......
 
 
 
 
Ha nu en riktigt skön söndag
 
 
//PIllan


Hej!

Vilken fin halloween dekoration, jag blir inspirerad!! Fint! :)

Svar: 🙂 tack
Pernilla/Pillan

Vilket fint bord! Vart kommer det ifrån?

Svar: Oj det är ett väldigt gammalt om-målat bord... tror från möbelmästarna!
Pernilla/Pillan

Åh, vad härligt! Det ser väldigt mysigt ut! :)





Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se