På dom bara!

 
 
 
 
 
Redan onsdag
 
Den här dagen har jag vabbat med Nikki....Det händer (peppar peppar) inte ofta alls! Jag och A brukar kunna fixa detta ändå men den här gången stannade jag hemma.
 
Orsaken var att vi först trodde den lilla hade åkt på magsjuka...ve och fasa! Men då det nu nästan gått två dygn utan att någon av oss andra blivit dåliga så tror vi mer på matförgiftning.
 
 
 
Nikki åkte nämligen sent kvällen innan med Per till macken och där köpte hon en STOR mjukglass som dom sålde ut för halva priset. Nästan direkt efteråt klagade hon på magont...
 
Vid 5-tiden följande morgon kräktes hon två gånger, klagade på väldig mag-ont och sov sedan bort flera timmar. Vaknade framåt eftermiddagen och var typ som vanligt igen! Idag har hon ätit precis som hon brukar och man märker inget av gårdagens åkomma...?!
 
Ta i trä och tvi tvi tvi att det var en matförgiftning. Har heller inte hört någon annan i närheten med magsjuka
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu till överskriften som syftar på de eländiga bananflugorna som dyker upp på sensommaren och hösten...
 
Usch riktigt äckliga är dom men jag har en kompis här hemma som hjälper mej att hålla dom borta! En köttätande växt, Flugtrumpet tror jag den heter!
En Sumpväxt som får aldrig torka. Insekterna lockas ned i trumpeten, löses upp och blir till näring åt växten.
 
Annars är mitt absolut bästa tips ett glas med rött vin med en droppe diskmedel i!
De små bananflugorna kan bara inte motstå vinet och dyker ned, diskmedlet gör att ytspänningen bryts och plopp, "gynnarna" drunknar. När du efter nån dag häller ut vinet har du en skaplig fångst!
 
 
 
Nu ska vi sjunka ner framför kvällens Idol
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se