Snabb påfyllning

 
 
 
 
Direkt efter avslutat träningspass.....
 
 
 
Igår var jag på ett riktigt skönt dubbel-pass. Först styrka i cirkelform med genomkörare för hela kroppen och direkt därefter spinning. Så svettigt och så skönt. Var ett tag sedan jag fick upp pulsen så högt och kroppen jublade ;)
 
Direkt då jag kom hem svängde jag ihop en favorit-smoothie - frusen mango, frusna vindruvor, banan, bladspenat och nötmjölk!
Mums
 
Viktigt att få i sig något direkt efter träning, Ät alltid efter träningen.
Många tänker att man har varit så duktig när man har tränat att man inte vill ”förstöra det” med att äta efteråt. Men faktum är att det är precis tvärtom. Det är genom att inte äta efter träning som man förstör träningsresultatet,
 
Vi har ett så kallat ”fönster” efter träning då glykogenupplagringen (när musklerna lagrar energi) och protein- och muskelsyntes (uppbyggnaden av muskler) är optimal.
Återhämtningen och återuppbyggnaden är på topp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Precis efter avslutad aktivitet har vi en högre förbränning. Men det innebär inte att det du äter just då förbränns snabbare, däremot sticker inte blodsockret i taket av snabba kolhydrater just efter träning, vilket betyder att din kropp tål ”sämre” mat bättre då.

Ska du någon gång äta snabba kolhydrater och socker så se alltså till att du har tränat först. Då har dessa nämligen inte samma negativa effekt på din hälsa utan kan tvärtom vara bra för återhämtningen!

Jag vill ha snabb energi när jag kört hårt och därför passar en smoothie perfekt före dusch! Sedan efter en stund fyller jag på med annat, kanske macka med pålägg - keso, ost, kalkon.... ibland yogurt med nötter.

 

 

Hoppas ni får en fin dag

 

//PIllan







Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se