Granen klädd

 
 
 
Jo i tisdags fick våran gamla trotjänare "plastic fantastic" komma in i värmen och pyntas värdig en Nobel-dag som det ju var. Glitter, guld, silver och djupaste vinröd sammet precis som en drottning helt enkelt!
 
 
 
Tänker varje år att nu ska jag köpa en ny lite fresh variant på skogens gröna äkta vara men detta verkar vara som mina trädgårdsmöbler....det kommer till tanken bara!? Fast där gjorde jag ju slag i saken i somras så det närmar sig eventuellt! He he men julen 2018 är den gamla rackaren fortfarande med.
 
 
Det är ju så mysigt att få in granen, älskar att bara slänga ett öga på den då jag går förbi och jul-hjärtat slår extra hårt!
 
 
 
 
 
Nikki tycker självklart också att det är toppen plus en till liten minivarelse som huserar under vårt tak...nämligen Sessan!
 
Hon gick bananas och hoppade rätt in bland plast-grenarna så hon fick sig en liten utskällning där och då! Men det lustiga med henne är att hon gör det bara om jag är i närheten och hon vill ha lite extra uppmärksamhet. Har så varit sedan hon var liten.
 
 Hon kan sitta på soffkanten, kolla så att jag tittar dit och DÅ slänger hon fram tassen och börjar spela på grenarna.... Värre än Piff och Puff alltså, vilken retsticka
 
 
 
 
 
Här har vi nu granen klädd med renar, kulor, rosetter, istappar och änglar som landat på några grenar! Dessutom var det lite tjat om klappar saknades därunder, så det har jag rådit bot på nu innan Nikki kommer hem från skolan! Dock har jag inte skrivit på några av paketen ännu....
 
 
I helgen åker jag och A på en liten mini-tripp och då ska det sista inhandlas!
 
 
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se