Julafton anno 2019

 
 
 
God fortsättning till er alla!
 
 
Hoppas er afton blev en lugn och mysig tillställning, det blev våran
 
 
 
Vi startade som vanligt med grötfrukost och prommenad i skogen. Skönt att röra på sig lite inför allt sittande.... Jag jobbbar även hela denna jul-helg så därför begav jag mej till jobbet medans Nikki och A åkte till mina föräldrar.
 
 
Det var ju meningen att även Filippa skulle jobba denna julafton men vad bara jag och hennes pappa visste var att hon i stället fått ledigt och planerade att dyka upp och överaska alla!
 
 
 
En stund efter att jag kommit till mina föräldrar så knackade det på fönstret och där stod tomten! Nikki blev som vanligt helt "stissig" (fast hon vet att det är någon utklädd).
Den här tomten hade dock tappat rösten så vi fick hjälpa till att läsa på paketen...
 
Bara en kort stund efter att tomten gjort sorti så ringde det på dörren och gissa allas förvånade miner då Fillan stod där !!?
Nikki som varit så ledsen att inte syrran skulle komma hem till jul
 
 
 
Nu var vi samlade och kunde hugga in på maten!
 
Mamma hade frågat vad vi önskade och lagade därefter så det blev mest lax, sill, rökt fisk, prinskorvar, sallader och grönkålspaj. Skinka, lite rökt älgkött och torkade renkorvar
 
Alltså ingen riktigt varmt julbord utan detta är vad vi gillar mest!
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemma hos mina föräldrar är det verkligen rött som gäller och tomtar lite varstanns.
Mysigt och juligt!
 
 
 
 
 
 
Den där "stumma" tomten som de flesta tyckte var lite skum..... ;)
 
 
 
 
 
Osså plötsligt stod hon där, den saknade storasystern!
 
 
 
 
 
 
 
Lite nytt på julbordet var denna vackra skapelse med goda ostar, oliver och granatäpple
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter klapp-öppning gick vi alla in i den stora jul-tröttheten men var ändå tvungen att koka en kanna kaffe och hugga in på efterrätten....
Sedan var det bara att krypa upp i soffan och halv-sova till tv-utbudet ;)
 
 
 
Nu har jag vinkat av alla som istället begett sig till fjällvärlden och jag får snällt fortsätta att jobba i två dagar till inann jag får ledigt!
 
 
Ha det fint
 
//PIllan






Pernilla,

Glad prick som njuter av träning, god mat, shopping och min vardag tillsammans med älskade döttrarna Filippa och Nikki plus såklart min underbara A. Hos mig bor också Sessan Söt, hoppas du ska trivas hos oss!





Besökstoppen


© Design av Matilda.
http://mhdesign.blogg.se